حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پرداخت تسهیلات آبزی‌پروران خسارت دیده از سیل
14 مرداد 1401 - 10:35
شناسه : 13301
2
رييس سازمان شيلات ايران گفت: باتوجه به فعاليت سامانه بارشي مونسون و جاري شدن سيل در بسياري از مناطق كشور، خسارات زيادي به مزارع پرورش ماهي وارد شده كه در راستاي حمايت از فعالان اين حوزه، تسهيلات آبزي پروران متضرر استمهال مي‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سید حسین حسینی روز پنجشنبه در بازدید از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل الیگودرز افزود: علاوه بر این اقدام، تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از آبزی پروران متضرر پرداخت می‌شود.

وی بدون اشاره به چگونگی پرداخت یا استمهال تسهیلات اضافه کرد: همچنین از مزراع تکثیر پرورش ماهی در کشور برای تامین بچه ماهی‌مورد نیاز مزارع خسارت دیده از سیل استفاده خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر ایجاد زنجیره ارزش در بازار ماهی کشور گفت: استفاده از فناوری نوین و صنعتی راه افزایش بهره‌وری است که باید برای تحقق این مهم، زیر ساخت ها ایجاد یا تقویت شود.

مهندس حسینی افزود: در خصوص مردمی سازی یارانه های حوزه دام و طیور، برای نخستین بار در کشور آبزی پروری نیز لحاظ و شیلات کارت ۲۰۰ میلیون تومانی سرمایه در گردش با بهره ۱۲ درصدی اعطا شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید ماهیان سردآبی گفت: ایجاد زیرساخت مناسب برای مزارع پرورش ماهی منطقه ضروری است.

محمد خدابخشی افزود: همچنین قرار شد سازمان شیلات برای تأمین زیرساخت‌های مزارع پرورش ماهی الیگودرز از محل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای اقدام کند چراکه تقویت زیرساخت‌های بخش شیلات از جمله برق، موجب افزایش تولید و کاهش خسارات می‌شود.

بشترین خسارت سیل هفته جاری به مزارع پرورش ماهی الیگودرز بود به نحوی که از مجموع ۱۱۲ مزرعه در این شهرستان ۵۴ واحد آسیب جدی دید که برآورد خسارت این تعداد کاهش یکهزار تنی تولید و ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.