حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی متولی تولید هسته‌های اولیه سالم و اجرای برنامه ارقام مناسب زعفران در کشور
15 مرداد 1402 - 12:09
شناسه : 18027
8
در نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی که در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد با توجه به فعالیت‌های موجود در این پژوهشگاه، مأموریت تولید هسته اولیه و ارقام مناسب زعفران به پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محول شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در این جلسه که با حضور حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، ابراهیمی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، سهندی نماینده ستاد گیاهان دارویی، تعدادی از روسای موسسات تحقیقاتی و دیگر اعضا برگزار شد، زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و برنامه‌های شورای راهبردی گیاهان دارویی به تشریح مسائل مربوط به گیاه زعفران و زنجیره ارزش آن از جمله اهمیت تأمین هسته اولیه عاری از بیماری و ارقام مناسب این گیاه پرداخت.
صالحی جوزانی رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی؛ دستاوردها و پروژه های پژوهشگاه در حوزه گیاهان دارویی از جمله ریزازدیادی گیاهان دارویی مختلف، تولید گیاهان دارویی در بیوراکتورهای یک بار مصرف و بیوفکتوری، شناسایی و بررسی پتانسیل ژنتیکی گیاهان دارویی مبتنی بر کوانتومیکس و اصلاح مولکولی گیاهان دارویی از جمله شیرین بیان را ارائه کرد.
در این نشست مقرر شد، بحث تامین هسته های اولیه سالم و ارقام مناسب زعفران توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان پیگیری شود.
در پایان این نشست، تفاهم نامه مشترکی در راستای توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و انتقال فناوری در حوزه گیاهان دارویی بین غلامرضا صالحی جوزانی، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی امضا شد که براساس آن طرفین در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در زمینه گیاهان دارویی و توسعه و تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری حاصله همکاری می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.