حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش ضایعات کشاورزی با افزایش بهره‌وری در بخش
01 خرداد 1401 - 16:36
شناسه : 11854
3
دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در همایش ملی بهره‌وری و اقتصاد دانش بنیان گفت: باتوجه به شرایط روز که امنیت غذایی جهان را به چالش کشیده است، یکی از مولفه‌های مهم اقتدار ملی، اقتدار غذایی است.
ارسال توسط : منبع : کشاورز نیوز
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست بلکه در برخی موارد اهمت بیشتری نیز دارد، برای مثال می‌توان به جنگ داعش و مسائل ترکیه و روسیه اشاره کرد که نشان دهنده این بود که قدرت حوزه امنیت غذایی از حوزه نظامی بیشتر است.

در حال حاضر همه به دنبال ذخیره و تأمین غذای آینده هستند و مسئله امنیت غذایی در دنیا یک چالش و نگرانی برای دولت‌هاست، بنابراین موضوع غذا موضوع حساسی است که می توانیم در کشاورزی به اهمیت آن پی ببریم و واقعیت این است که برای تأمین غذا به تحول اساسی در حوزه کشاورزی کشور نیاز داریم.

خوشبختانه ما سند بهره‌وری را داریم که سال گذشته در دولت تصویب شده و در آنجا عوامل اصلی، عوامل بازدارنده و اقداماتی که باید انجام بدهیم مشخص است.

امروز هم برای ما یک ضرورت است که به سمت بهره وری در حوزه غذا برویم چرا که ضرورت بهره‌وری در کشور ما غیر قابل اجتناب است و فقط یک وظیفه سازمانی نیست و ما در ایران راهی جز بهره‌وری نداریم.

وزارت جهاد کشاورزی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 1401 اولین دستگاهی بود که در ۱۹ بند آیین نامه اشتغال آفرین را در حوزه کشاورزی تصویب کرد.

با اصلاح توزیع یارانه‌ها در حوزه ارز ترجیحی قطعاً بهره وری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا می‌کند و انگیزه کشاورز برای کاشت بیشتر می شود، انتظار ما این است که مردم از بهره‌وری در حوزه غذا حمایت کنند و مصرف‌کننده و تولیدکننده کنار هم قرار بگیرند چرا که این همراهی لازمه تولید است.

امسال دو میلیون هکتار کشت گندم را از طریق کشت قراردادی انجام می‌دهیم که حتماً باعث افزایش تولید گندم شده و کشور را به سمت خودکفایی می برد و نتیجه آن بهبود وضع مالی کشاورزان خواهد بود.

ضایعات حوزه کشاورزی با بهره وری در این حوزه به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و باعث تولید ثروت می‌شود که این مهم با تلاش نخبگان کشور، دانشگاه ها و موسسه تحقیقاتی حوزه کشاورزی شروع شده و محقق خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.