حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
گسترش زنجیره‌های دام و طیور از برنامه‌های راهبردی اقتصاد کشاورزی
02 دی 1402 - 11:45
شناسه : 20050
1
نماینده وزیر جهادکشاورزی که هم‌زمان با دور دوم سفرهای هیئت دولت به گلستان رفته است، استعداد استان را در تولید علوفه، تولیدات دامی، ایجاد زنجیره‌ها و اصلاح نژاد، مناسب ارزیابی کرد و بر لزوم الگوگیری از این روش در سایر مناطق کشور تاکید کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محمد‌ ابراهیم حسن‌نژاد در دومین روز از سفر به استان گلستان، به شهرستان آق‌قلا رفت و از واحد دامپروری صنعتی یک هزار رأسی این شهرستان بازدید کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با مناسب ارزیابی کردن دامپروری استان گلستان گفت: تعداد زیادی از زنجیره‌های طیور و دام در گلستان شکل گرفته است به گونه‌ای که در بخش تخم‌گذار و گوشتی همه حلقه‌ها از فرآوری، تولید و کشتارگاه تا واحد‌های بالادستی صنعت طیور ایجاد شده است.

وی سیاست وزارت جهادکشاورزی و معاونت امور تولیدات دامی را ایجاد و توسعه زنجیره‌ها در دام و طیور دانست و تصریح کرد: به دنبال اجرای این الگوها برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر در  دیگر مناطق کشور هستیم.

حسن‌نژاد در همین حال گفت: شکل گیری زنجیره‌ها علاوه بر راندمان تولید در  تعادل بخشی به قیمت محصولات کشاورزی و دامپروری  و  تنظیم بازار موثر است.

نماینده وزیر جهادکشاورزی با اشاره به بازدیدهای خود از شهرستانهای استان گلستان گفت: مجموعه‌های کشت و صنعت گلستان از جمله واحد مورد بازدید در شهرستان آق‌قلا، هم در تولید و هم در زمینه اصلاح نژاد دام، فعال است.

حسن‌نژاد در این رابطه افزود: استفاده از اختلاط خونی نژادهای شیری و گوشتی کشور با دیگر نژادها، ضمن بهبود کیفیت فراوردهای دامی، در بخش پرورش دام با صرفه‌جویی در برخی مولفه‌ها، مانند مصرف کم علوفه و تولید شیر بیشتر در اقتصاد کشاورزی و تامین غذای کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در اثر اقدامات ناسازگار تحت عنوان توسعه روستایی،آسیب‌های زیادی به تولید روستا وارد شده است که می‌توان با استفاده از روش‌های اصلاح نژاد و تثبیت خونی نژادهای بومی و توسعه دامداری روستایی، بخشی از آن را جبران کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.