اسلایدجهاد کشاورزی

ایجاد امیدواری در مردم با انعکاس اخبار موفقیت‌ها و دستاوردها

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سید مجتبی خیام‌نکویی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز گفت: نقش خبرنگاران در ترسیم موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور و ایجاد امیدواری و نشاط در مردم از طریق انتقال خبر بی‌بدیل است. وی روحیه مردم را یک سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر امیدواری و نشاط در مردم با انتشار اخبار دستاوردها و موفقیت‌ها بالا برود به دنبال آن، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.
خیام‌نکویی اظهار داشت: خبرنگاری فعالیتی والا و اثربخش برای جامعه است و خبرنگاران با درایت و ظرافتی که در تهیه خبر بکار می‌برند، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را متاثر می‌کنند.
وی در همین حال مهارت ارتباطی در حوزه خبرنگاری را بااهمیت خواند و گفت: این مهارت نیاز به آموزش دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رسیدن به قله‌های ترقی و تعالی در حوزه خبرنگاری نیز با افزایش توانمندی‌های خبرنگاران از طریق آموزش و توسعه دانش و فناوری میسر است.
وی اضافه کرد: بهره‌مندی از تجربیات کمک می‌کند که خبرنگار کار حرفه‌ای اش را ارتقا دهد.
دکتر خیام‌نکویی گفت: مهمترین اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این است که منفعت جامعه را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. وی در همین حال بر انتشار به موقع یک خبر تاکید کرد و اذعان داشت: انتشار به موقع یک خبر در بخش کشاورزی می‌تواند از ایجاد خسارت پیشگیری کند.
دکتر خیام‌نکویی گفت: گاهی در کنار تهیه و انتشار یک خبر به منظور ارتقای آگاهی مخاطبان نیاز است که تحلیل از موضوعات هم از سوی خبرنگاران صورت گیرد. وی بیان داشت: ما در بخش کشاورزی و در حوزه تحقیقات تلاش می‌کنیم خبرنگاران را در بستر واقعیت‌های مکان و زمان قرار دهیم تا آنان استفاده لازم را از مولفه‌های مختلف برای تهیه خبر داشته باشند. در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای گل تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا