اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

توزیع مواد ژنتیکی ۶ رأس گوساله اصلاح نژادی برتر دنیا

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محمدعلی مهری از آغاز توزیع مواد ژنتیکی ۶ رأس گوساله اصلاح نژادی با هدف اصلاح صفات اقتصادی و سلامتی گله‌های کشور خبر داد.

وی گفت: پس از اینکه تکنولوژی ژنومیک در دنیا در سال ۲۰۰۹ تجاری سازی و مزایای آن نسبت به روش‌های اصلاح نژادی سنتی مشخص شد، شرکت نهاده‌های دامی جاهد اولین شرکت آسیایی بود که گوساله‌های نر ژنومیک را برای تولید اسپرم وارد ایران کرد که این روند پس از یک وقفه چند ساله مجدا از سال ۱۴۰۰ از سر گرفته شد.

مهری در توضیح مزیت این روش بیان کرد: روش ژنومیک با کاهش فاصله نسلی رشد، سرعت پیشرفت ژنتیکی را بسیار بیشتر از روش‌های سنتی به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اشاره به واردات ۶ رأس گوساله برتر ژنومیک دنیا به دامداران نوید داد: با بهره‌گیری از این مواد ژنتیکی، پشتوانه گله و یا به عبارت دیگر گله آینده آن‌ها، از صفات اقتصادی-اصلاحی و سلامتی بالاتری نسبت به مادرانشان برخوردار خواهد بود.

وی گفت: توزیع مواد ژنتیکی این ۶ رأس گوساله اصلاح نژادی در سراسر کشور از طریق عاملیت‌های توزیع این شرکت از ۲۰ آذر انجام خواهد شد. مواد ژنتیکی تولید شده دارای کد اختصاصی ایستگاه نهاده‌های دامی جاهد با شماره ۲۸۹ بوده که در همه سایت‌های اصلاح نژادی دنیا تمامی اطلاعات و صفات آن‌ها قابل روئیت است.

شرکت نهاده‌های دامی جاهد وابسته به مؤسسه جهاد استقلال وزارت جهاد کشاورزی است که در تأمین نهاده‌های مورد نیاز صنعت دامپروری کشور و واردات و صادرات انواع خوراک دام و طیور فعالیت ویژه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا