اسلایدجهاد کشاورزی

ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری با صادرات محصولات کشاورزی به آفریقا

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، روح اله لطیفی در نشست با مسعود برهمن رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قاره آفریقا که به‌منظور هم‌افزایی برای توسعه صادرات به قاره سیاه برگزارشده بود، بیان کرد: قاره آفریقا با دارا بودن بیش از یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت و منابع غنی، بازاری مناسب برای ورود کالاهای متنوع ایران است.

وی افزود: توجه به این قاره، بارها توسط رهبر انقلاب مورد تأکید قرارگرفته، در دولت سیزدهم نیز به این نکته توجه ویژه‌ای شده و باهدف گذاری مناسب، اقدامات خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای قاره آفریقا انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار تعاون روستایی ایران گفت: در دو سال گذشته شاهد جهش مناسبی در صادرات به این قاره بودیم و امیدواریم با رفع موانع زیرساختی میزان صادرات ایران به ۵۵ کشور آفریقایی تا چند سال آینده به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

لطیفی توضیح داد: باوجود اینکه در بسیاری از کشورهای آفریقایی خاک حاصلخیز و آب فراوان وجود دارد اما این قاره یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان مواد غذایی است و به دلیل اقلیم متفاوت و صنایع مرتبط با این صنعت می‌تواند بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی باشد.

ایجاد ظرفیت‌های تجاری مناسب با آفریقا

در این نشست مسعود برهمن بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و آفریقا در تلاش است با ایجاد هم‌افزایی بسترهای لازم را برای ورود مناسب به بازارهای آفریقایی برای همه فعالان این عرصه فراهم کند.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی را با دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها در دستور کار داریم و ظرفیت‌های مناسبی در همه زمینه‌ها فراهم شده است.

برهمن ادامه داد: بازار آفریقا بازار بزرگی است که باید فنی، دقیق و با آگاهی دنبال شود تا باوجود رقبای جهانی در این بازار سهمی بیشتر را برای کشورمان به دست آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا