حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1442 Monday, 21 June , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1135 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
خرید حمایتی ۱۸ تن زعفران برای تنظیم بازار
04 اردیبهشت 1400 - 10:28
شناسه : 7226
بازدید 123
0
معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سال گذشته ۱۸ تن زعفران توسط اتحادیه های این سازمان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، مرتضی معتمد افزود: در سال ۹۹ به دلیل پایین بودن قیمت با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی اقدام به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی از کشاورزان کردیم و تا زمانی که قیمت زعفران در بازار به تعادل رسید، خرید حمایتی را ادامه دادیم.

وی با بیان این که خرید حمایتی زعفران از سوی اتحادیه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در سال ۹۸ حدود ۷۲ تن بوده است، اظهار داشت: این میزان خرید با هدف حمایت از کشاورزان و مصرف کننده صورت گرفت و تمام این زعفران در بازار بورس برای صادرات به فروش رسید.

معتمد، افزایش  قیمت زعفران در چند روز اخیر را اندک و ناشی از واکنش بازار به سیگنال‌های مثبت نشست برجام دانست و گفت: در بهمن و اسفند ماه گذشته، بازار زعفران دچار رکود بود، اما اکنون بازار در واکنش مثبت به مذاکرات و احتمال به نتیجه رسیدن نشست برجام و در پی آن گشایش بازارهای جهانی و امکان انتقال ارز، قیمت این محصول کمی رشد داشته است.

وی با بیان این که سالانه  حدود ۵۰۰ تن زعفران در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: از این میزان تولید، نزدیک به ۳۰ تن در داخل مصرف و مابقی با قیمت بسیار کم به اروپا، آسیا و چین صادر می شود.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حالی که حداقل ۹۰ درصد تولید زعفران جهان در انحصار ایران است، اما سود اصلی تجارت این محصول نصیب اروپایی ها و شرکت های خارجی می شود و آنان زعفران ایران را در بسته بندی های کوچک و با برند خود به بازار های جهانی عرضه می کنند.

وی در عین حال بر ایجاد ارزش افزوده زعفران تاکید کرد و اذعان داشت: ظرفیت صنایع تبدیلی زعفران در کشور حدود یک هزار تن در سال است، اما به دلیل عدم بازاریابی و معرفی برندهای ایرانی به مصرف کنندگان خارجی، بخش کوچکی از این محصول با بهترین کیفیت و در قالب بسته بندی‌های چند گرمی به بازار عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: در ایران تکنولوژی و ظرفیت‌های بسته بندی زعفران وجود دارد، اما باید در این حوزه برندسازی شود و بتدریج بازارهای جهانی را با برند ایرانی آشنا کنیم و آن را به دست بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.