حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیش‌بینی تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال‌جاری
20 دی 1399 - 17:12
شناسه : 5954
9

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی تولید ۱۸۰ هزارتن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سطح بیش از ۹۰۰ هکتار واحد پرورش قارچ خوراکی را در سال‌جاری پیش‌بینی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، الهام فتاحی‌فر، افزود: سال گذشته (۱۳۹۸) حدود ۱۷۰ هزارتن […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی تولید ۱۸۰ هزارتن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سطح بیش از ۹۰۰ هکتار واحد پرورش قارچ خوراکی را در سال‌جاری پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، الهام فتاحی‌فر، افزود: سال گذشته (۱۳۹۸) حدود ۱۷۰ هزارتن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سطح ۸۶۰ هکتار در استان‌های مختلف کشور تولید شده است.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قارچ خوراکی در ۳۰ استان کشور تولید می‌شود، اظهارداشت: براساس گزارش‌های موجود تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و قزوین عمده استان‌های تولیدکننده قارچ خوراکی کشور هستند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها سال ۱۳۹۸، حدود ۶ هزارتن قارچ خوراکی به ارزش ۸.۷ میلیون دلار به کشورهای هدف از جمله امارات، عراق، کویت، روسیه و کشورهای منطقه صادر شد.

فتاحی‌فر، قیمت‌گذاری قارچ خوراکی ناشی از عرضه و تقاضا دانست و گفت: در حال حاضر بیشترین قارچ تولیدی کشور از نوع قارچ دکمه‌ای است که مصرف سرانه بیشتری نیز دارد.

وی به عرضه قارچ‌های صدفی در بازار اشاره کرد و افزود: براساس آمار سال ۹۸، حدود ۳۰۰ تن قارچ صدفی در کشور تولید شد.

وی اظهارداشت: عرضه قارچ‌های خوراکی دکمه‌ای و صدفی به شکل بسته‌بندی و فله‌ای منعی برای خرید و فروش ندارد و مردم می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی این کالا را از فروشگاه‌های معتبر و میادین میوه و تره‌بار خریداری کنند.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی به شهروندان توصیه کرد: برای مصرف محصولات قارچ خوراکی بهتر است از محصولات بسته‌بندی دارای برچسب خریداری و مصرف کنند تا در صورت هرگونه مشکل کالا قابلیت ردیابی داشته باشد.

فتاحی‌فر از هموطنان خواست تا در فصول رویش قارچ‌های خودرو و وحشی در طبیعت، از برداشت و مصرف اینگونه قارچ‌ها در رویشگاه‌های طبیعی (جنگل‌ها، دشت‌ها و ارتفاعات) و خرید از دست‌فروشان و مکان‌های غیرمعتبر خودداری کنند.

به تازگی با انتشار اخباری در شبکه‌های مجازی مبنی بر ورود قارچ‌های سمی به بازار نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد شد که معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی انتشار این اخبار را کذب و مربوط به سال‌های ۹۷ تا ۹۸ برداشت قارچ‌های سمی از عرصه‌های طبیعی و جنگلی دانست.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.