اسلایدجهاد کشاورزی

«داده و اطلاعات» از گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز چهارشنبه در بازدید از مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اقصی نقاط کشور روزانه اطلاعات فراوانی تولید می‌شود، اما مهم آن است که بتوانیم از این داده‌ها برای شناسایی چالش‌ها و برنامه‌ریزی و مدیریت بخش کشاورزی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این که گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است، تأکید کرد: اطلاعات همه بخش‌ها از مراکز خدمات تا ستاد باید جمع‌آوری و برای تحلیل آن به هم متصل شود.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به این که حوزه اطلاعات بخش کشاورزی، پیچیدگی‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: اطلاعات بخش کشاورزی باید از منابع و زوایای مختلف اعم از بخش‌های خصوصی و دولتی، بهره‌برداران عمده و خرده‌پا، زنجیره‌ها، نخبگان و دانشگاهیان و… به تفکیک درباره زیربخش‌های مختلف شامل زراعت، باغبانی، امور دام و طیور و… جمع‌آوری و برای بهره‌برداری به شیوه مناسب ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی، تأمین امنیت غذایی، سنددار شدن اراضی کشاورزی، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دیپلماسی غذایی پنج اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی نخستین اولویت در این دوره است چراکه اگر این کار با موفقیت انجام شود، اولویت‌های دیگر نیز قابل دستیابی است.

وی افزود: حاصل این کار سرمایه‌ای برای آینده است و هرچه دقیق‌تر و جامع‌تر باشد، مفید و کاربردی‌تر خواهد بود بنابراین همه بخش‌ها باید در زمینه جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی کمک کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که حوزه غذایی دارای اهمیتی مانند حوزه نظامی است، تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی، جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی اهیت فراوانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا