اخبار ویژهاسلایدجهاد کشاورزی

نقش محوری استان گیلان در امنیت غذایی کشور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد که در سفر یک روزه هیئت دولت به استان گیلان، به‌عنوان نماینده رئیس جمهور از شهرستان رودسر و املش بازدید کرد، در حاشیه شورای اداری شهرستان املش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر پانزدهم هیأت دولت به‌همراه رئیس جمهور میهمان مردم خون گرم رودسر و املش بودیم و پروژه‌های مختلفی را بازدید کرده‌ایم.

وی افزود: این منطقه نقش محوری در امنیت غذایی و قدرت غذایی کشور دارد و استان گیلان برای وزارت جهاد کشاورزی یک منطقه ویژه محسوب می‌شود.

دکتر ساداتی‌نژاد ادامه داد: املش در تولید چای رتبه اول کشور، در تولید مرکبات و فندق دارای رتبه‌های استانی و کشوری است و باید به این منطقه توجه ویژه شود، به‌همین دلیل در این سفر، موضوع کشاورزی یک موضوع محوری است و بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه در این سفر پیشنهاد داده‌ایم که در شورای اداری امشب در محضر رئیس جمهور مصوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش نوسازی باغات مرکبات و تجهیز و نوسازی باغات چای اختصاص داده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بخش تحقیقات برای باغات کیوی و فندق، مقرر شد یک ایستگاه تحقیقات در این منطقه تأسیس شود، همچنین برای شبکه‌های آبیاری، استخرهای ذخیره، ایستگاه‌های پمپاژ و بازسازی آب‌بندان‌ها و تعمیر و ترمیم آنها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دکتر ساداتی‌نژاد در رابطه با برنج گفت: برنج محصول استراتژیک و دومین غله پرمصرف کشور است، طرح مربوط به زهکشی استان‌های شمالی برای افزایش تولید یک میلیون تن برنج به منظور خودکفایی در دست اقدام است و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر اختصاص داده شد.

وی افزود: حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ، صیانت از جنگل و تجهیز یگان حفاظت در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به‌عنوان نماینده رئیس جمهور در این سفر، موضوعات مرتبط با بهداشت، بیماری‌ها، جاده‌های مواصلاتی، آموزش و پسماند را در حضور رئیس جمهور مطرح خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا