اسلایدجهاد کشاورزی

افق توسعه و همکاری شرکت کشت و صنعت مغان و بخش خصوصی کشور صربستان در زمینه تولید بذر و نهال کشور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهارداشت: این بنگاه اقتصادی ظرفیت‌های زیادی جهت همکاری‌ها و مراودات اقتصادی با شرکت‌های دولتی و خصوصی خارجی داشته و گسترش این ارتباطات می‌تواند به استفاده بیش از پیش از پتانسیل‌های مغفول مانده کمک نماید. سفر به یک کشور اروپای شرقی و تعامل با دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی آن به بهره‌وری هر چه بهتر از امکانات موجود یاری رسانده و به افزایش راندمان، سوددهی و ایجاد اشتغال پایدار در بزرگترین بنگاه تولیدی استان اردبیل منجر خواهد شد.

وی افزود: در طی این سفر دیدارهای زیادی با شخصیت‌های حقوقی و حقیقی من جمله سفیر کشور جمهوری اسلامی ایران در صربستان و شرکت‌های تولیدی- بازرگانی- تحقیقاتی- خدماتی داشته و مذاکراتی در خصوص همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه انجام گردید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: دیدار با دکتر میلو راد، مدیرعامل شرکت آپ میلو توواک و میلا دینوویچ، مدیرعامل فیوریته در خصوص تولید نهال درختان هسته‌دار و بدون هسته در زمینه خرید نهال انواع درختان میوه در ارقام و واریته‌های مختلف از قبیل سیب، آلبالو، فندق، به، گلابی، گیلاس و آلو انجام گرفته و طرف صربستانی تعداد ۲۵ هزار اصله نهال به این بنگاه تولیدی هدیه نموده است که بزودی تحویل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

محسن‌زاده گفت: دیدارهایی با گراسیم آتاناسکویچ، شهردار شهر ترِستنیک و همچنین چندین شرکت بسته‌بندی انواع محصولات غذایی انجام گرفت. دیدار با مسئولین کارخانه پروسس بذر پیک بیوسیژ در خصوص خشک‌کن و پروسس بذر ذرت؛ دیدار با پروفسور بوریس کلوسیکی، مدیرعامل شرکت اصلاح بذر غلات بیوگرانوم در خصوص همکاری در قالب پژوهش بر روی ارقام مختلف بذور غلات و بذور دارای بانک ژن؛ بازدید از گاوداری مدرن پی. پی. آلکسیچ و مذاکره در مورد همکاری‌های مشترک؛ ملاقات با پروفسور باشکو ساویچ، مدیرعامل شرکت بازرگانی و تولید بذر چغندرقند برای اصلاح و تولید بذور چغندر و یونجه؛ دیدار با پروفسور اِوِر دینوویچ و دکتر جوران و نی بوجت دینوویچ، صاحبان شرکت سوپریور در زمینه تولید و بسته‌بندی بذور سبزی و صیفی؛ دیدار با خانم پروفسور اروش جورد جیوویچ، مدیرعامل شرکت آگرونیک در زمینه تولید مواد ارگانیک با سیستم آزمایشگاهی مجهز با محصولات یونیکر و یونی استارت؛ دیدار با دکتر ساشا کرستانوویچ، مدیرعامل شرکت آگروسووا در خصوص همکاری در زمینه مواد شیمیایی کشاورزی؛ دیدار با پروفسور بوریس، مدیرعامل شرکت بیوگرانوم اند آگرونیمار اکو پاتنت در زمینه اصلاح بذور غلات، اصلاح بذور آفتابگردان و اصلاح نژاد آفتابگردان بخشی از فعالیت‌های مدیریت شرکت در سفر به صربستان بود.

عضو هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: علاوه‌بر شرکت‌های مذکور ملاقات‌هایی نیز با مسئولین دانشگاه‌ها و انستیتوهای معتبر صربستان انجام گرفت که دیدار با استانکوویچ، معاون دانشگاه کشاورزی بلگراد؛ پروفسور اِوِر دینوویچ، رئیس انستیتو اصلاح بذور سبزی و صیفی در زمینه انتقال تکنولوژی دانش فنی در زمینه تکثیر و پرورش سبزیجات مختلف و اصلاح ارقام جدید بذور سبزیجات هیبرید؛ دیدار با ولادیمیر کرووژِویچ، رئیس انستیتوی بیوسنس در زمینه تغییر الگوی کشت، ایجاد رصدخانه کشاورزی، آمادگی کار برای هوشمندسازی و عملیاتی کردن بخش‌های تجاری و دیدار با دکتر الیزابت جانچ، رئیس انستیتوی انستیتوت آو فود تکنولوژی در زمینه ثبت محصولات در مؤسسه آب و خاک و حفظ نباتات و آموزش و ترویج از دیگر اقدامات مدیریت در سفر به صربستان بود.

این مدیر در ادامه چنین بیان کرد: شرکت‌های صربستانی با توجه به روابط ۸۴ ساله با ایران منتظر لغو تحریم‌های ایران نیستند و سفر اخیر اعضای هیأت مدیره بزرگترین شرکت کشت و صنعت و دامپروری کشور ایران به آن کشور موجب دلگرمی شرکت‌های صربستانی شد. این سفر هم برای شرکت مغان و هم برای شرکت‌های صربستانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نتیجه آن از طریق سفارت ایران در بلگراد پیگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا