اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

اقدامات سازمان شیلات ایران در پی زلزله استان هرمزگان

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سید حسین حسینی با اشاره به خسارت وارده در مجتمع پرورش میگو سایه خوش در زلزله هرمزگان، گفت: در این مجتمع تعداد زیادی نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال فعالیت بودند که معیشت، ارتزاق و اشتغال آن‌ها بعد از زلزله اخیر با مشکل روبرو شده است.
رییس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در منطقه زلزله زده هرمزگان، گفت: در راستای کمک رسانی به مردم آسیب دیده هرمزگان از همان ابتدا ستاد بحران شیلات در محل مجتمع پرورش میگوی سایه خوش تشکیل گردید و تعدادی از مدیران سازمان به نمایندگی از سوی اینجانب تعیین و بلافاصله به محل حادثه در استان اعزام شدند و در گام اول با پیگیری از وزارت نیرو و برق منطقه‌ای درخصوص ترمیم شبکه برق رسانی وارد فاز عملیاتی گردید و این امر برای مزارع که در ماندگاری محصول بسیار حائز اهمیت بوده که منجر به نجات بخش قابل‌ توجهی از میگو‌های پرورشی شد.
مهندس حسینی اشاره کرد: تعداد ۵۰۰ استخر پرورش میگو در سایه خوش آماده برداشت بوده و قبل از خسارت زلزله امکان برداشت کلی میگو وجود داشته است ، ولی در پی خسارت وارده تنها بخشی از آن قابل برداشت بوده و مابقی محصول دچار خسارت گردیده است.
وی از جمله مشکلات این استان در پی وقوع زلزله را تأمین آب شرب (آب معدنی) و آب برای مصارف بهداشتی دانست و گفت: در همین رابطه شیلات استان علاوه بر تأمین آب مورد نیاز ،سوخت مصرفی اضطراری و ماشین آلات سنگین راه سازی را نیز تأمین نموده است.

مشارکت حداکثری جامعه صیادی در کمک رسانی به مردم آسیب هرمزگان

وی در ادامه به مشارکت حداکثری جامعه صیادی در کمک رسانی به مردم آسیب دیده هرمزگان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۳۰ کولر گازی توسط تعاونی صیادی، مردم و خیرین بندر صلخ و گامبرون به مردم زلزله زده غرب هرمزگان اهدا شده است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات خوب در منطقه زلزله زده هرمزگان، اظهار داشت: شیلات هرمزگان و جامعه شیلاتی(صیادان و آبزی پروران) استان با تقدیم کالاهای اساسی، اقلام مصرفی و همچنین حضور در کنار مردم و بهره برداران آسیب دیده سعی داشته‌اند در این وظیفه انسانی نقشی داشته باشند.

اقدامات و تلاش‌های سازمان شیلات تا رسیدن به شرایط مطلوب در هرمزگان ادامه دارد

مهندس حسینی از دیگر اقدامات صورت گرفته شیلات را تشکیل گروه‌های ارزیاب خسارات و اعلام خسارات وارده به استانداری و وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری مکرر و مستمر تأمین بخشی از مصالح مورد نیاز جهت بهسازی و بازسازی، پیگیری مستمرجهت برقرای برق سایت. دانست و گفت: این اقدامات و تلاش‌ها تا رسیدن به شرایط مطلوب در هرمزگان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا