اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

اهم سخنان وزیر جهادکشاورزی در فرمانداری اسلامشهر

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، شیوه نامه صادرات دام و طیور تصویب و از روز شنبه ۲۹ مرداد با ابلاغ آن، صادرات آزاد می‌شود.

صنعت دام و طیور غیرت مندانه پای مردمی سازی یارانه ایستاده است.

ساخت و سازهای کشاورزی باید با نظام خود باشد نه نظام ساختمان، ۴۵۰ میلیارد تومان روز شنبه و یکشنبه به کلزاکاران پرداخت می‌شود.

خرید تضمینی دام و گوشت تقریباً ادامه دارد و در مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم به زودی بدهی های این بخش به دامداران پرداخت می‌شود.

ساخت و سازهای حوزه کشاورزی باید متناسب با حوزه نظام کشاورزی و منعطف باشد نه اینکه در چهارچوب قوانین نظام و ساختمان در شهرها دیده شود.

پیشنهاد فروش اعتباری و توزیع نهاده‌ها توسط تشکیلات بخش کشاورزی راهکار سازنده‌ای است، باید توزیع نهاده‌های دامی به شهرستان‌ها واگذار شود تا سریع مسائل این حوزه برطرف شود.

بدهی به کشاورزان و کلزاکاران داریم که با تأمین اعتبارات لازم طی دو روز آینده پرداخت می‌شود و موانع موجود برای پرداخت تسهیلات به دامداران در قالب دامدار کارت برطرف و هموار شده است.

وجود ۱۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در اسلامشهر بسیار ناچیز و ضعیف است، کشت سبزی و صیفی جات در این شهرستان باید به سمت مزارع سرپوشیده و گلخانه‌ای و فضای بسته هدایت و ترغیب شوند تا تولیدات مقرون به صرفه داشته باشند ما آمادگی داریم تا در صورت شناسایی و تأمین زمین مناسب یک شهرک گلخانه‌ای مدرن را در شهرستان اسلامشهر ایجاد کنیم.

برای افزایش و بهره وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم این آمادگی را داریم تا برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در این حوزه یک خط اعتباری ویژه تعیین و بودجه‌ای را تخصیص دهیم.

بازدیدهای امروز و دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده در این جلسه نشان می‌دهد که ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در شهرستان اسلامشهر در حوزه کشاورزی داریم که با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مجلس و با تلاش های فعالان سخت کوش و پرتلاش این بخش، امیدوارم بتوانیم با رفع موانع، وضعیت کشاورزی منطقه را بهبود و ارتقاء بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا