اسلایدتعاون روستایی

بازدید مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران از شرکت‌ کشت و صنعت جیرفت

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، این سفر و حضور مدیران ارشد اتحادیه مرکزی با هدف آشنایی با فرآیند انجام کار و بررسی روند کار بخش‌های مختلف شرکت کشت صنعت جیرفت صورت گرفت.

در این بازدید که از صبح دیروز پنج‌شنبه آغاز شد، با حضور و همراهی مهندس احمد بینا، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت، دکتر حامد محمدی، قائم‌مقام شرکت کشت و صنعت، مهندس ایمان برخوری، بازرس اتحادیه مرکزی و نمایندگان چند اتحادیه و مدیران بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت جیرفت، همراه بود.

در ابتدا به اتفاق مدیران ارشد، از مزارع، باغات، تأسیسات، گلخانه هیدروپونیک، سورتینگ مرکبات، بازدید میدانی به عمل آمد.
مهندس بینا در حاشیه بازدید از باغات مرکبات شرکت گفت: شرکت کشت و صنعت جیرفت تا این تاریخ با برخورداری از ۱۴۱۰ هکتار باغ مرکبات شامل انواع مختلف پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ‌فروت دارای بزرگترین باغ‌های مرکباتِ یکپارچه در سطح کشور می‌باشد. مرکبات شرکت کشت و صنعت بعنوان «محصول سالم» در کشور شناخته شده است و در شرایط حاضر حدود ۲۵ هزار تن می‌باشد که در آینده‌ی نزدیک به ۳۰ هزار تن خواهد رسید. مجموعه‌ی باغ‌های مرکبات مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای بوده و بصورت مکانیزه اداره می‌شوند.

همچنین از گلخانه هیدروپونیک، سردخانه ۳۰۰۰ تنی، و مزارع تولید و کشت پیاز، کشت و صنعت جیرفت نیز بازدید بعمل آمد.

در بازدید از گلخانه هیدروپونیک، مهندس بینا، مدیرعامل شرکت کشت صنعت جیرفت گفت: این گلخانه مدرنترین گلخانه‌ی هیدروپونیک در کشور برای تولید ۷۰ هزار اصله نهال استاندارد و سالم مرکبات در سال که بزرگترین واحد در کشور خواهد بود و نهال تولیدی آن با لیبل آبی که بالاترین استاندارد هست توزیع می‌گردد.

در ادامه این بازدید و در نشستی که با بررسی موضوع عملکرد شرکت کشت و صنعت در محل سالن کنفرانس شرکت کشت و صنعت برگزار شد، مهندس حیدری، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی بر استفاده و بهره‌مندی از خلاقیت مدیران و تلاش در تسهیل فعالیت و ارائه خدمات به بهره‌برداران و توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تأکید کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و مدیران بخش‌های مختلف شرکت گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری، ایجاد زنجیره ارزش و دستیابی به ارزش افزوده در محصولات کشاورزی از طریق تبدیل و فرآوری و دستیابی به محصول سالم در دستور کار اتحادیه مرکزی است.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مهندس بینا، مدیرعامل کشت صنعت جیرفت با ارائه گزارشی گفت: شرکت کشت و صنعت جیرفت (سهامی خاص) در سال ۱۳۵۲ تأسیس شد و اعم فعالیت‌های آن تولید محصولات کشاورزی شامل محصولات باغی گرمسیری مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت) با رتبه‌ی نخست تولید و سطح در میان شرکت‌های مشابه در کشور، خرما و محصولات جالیزی (سیب‌زمینی و پیاز) می‌باشد.

وی افزود :در سال ۱۳۸۹ این شرکت از طریق فرابورس طی تشریفات مزایده به بخش خصوصی واگذار شد. اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با ۶۰ درصد سهام عمده‌ترین سهامدار شرکت می‌باشد.

مدیرعامل کشت و صنعت جیرفت بیان داشت: کشت و صنعت جیرفت با برخورداری از حدود ۴۵۰۰ هکتار اراضی مرغوب و ۵۲ حلقه چاه آب عمیق، بزرگترین واحد تولیدکننده مرکبات کشور، مهمترین تولیدکننده محصولات سبزی و صیفی در استان و مجهزترین مجتمع کشاورزی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح منطقه است و در سال ۹۸ بعنوان شرکت نمونه کشاورزی کشور انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا