اسلایدجهاد کشاورزی

اطلاعیه دعوت شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی صادرکننده فراورده‌های زنبورعسل برای استفاده از فرصت بازاریابی آنلاین جهانی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، پیرو مکاتبه دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی با این اتحادیه ملی، مقرر شد تا بستر ظرفیت‌سازی و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط صادراتی ایران جهت بازاریابی آنلاین در بازارهای هدف صادراتی در سطحی وسیع‌تر با انتخاب ۱۵۰ شرکت کوچک و متوسط صادراتی که شرکت‌های کوچک زنبورداری نیز می‌توانند در این فهرست قرار گیرند، طی سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و با بهره‌گیری از کارشناسان بین‌المللی به اجرا در‌آید.

بنابراین گزارش، این اقدام از سوی سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز بین‌المللی تجارت ITC -نهاد وابسته به سازمان ملل آنکتاد و سازمان جهانی تجارت- و در قالب یکی از فعالیت‌های پروژه درحال اجرا با عنوان برنامه ظرفیت‌سازی و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط صادراتی ایران جهت بازاریابی آنلاین بوده و از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت به ثبت‌نام شده ‌است.
این برنامه به‌منظور حمایت از توسعه تجارت الکترونیک بنگاه‌های کوچک و متوسط طی سال ۲۰۲۲- ۲۰۲۳ با بهره‌گیری از مشاوران بین‌المللی به اجرا درمی‌آید.
اهداف پروژه ظرفیت‌سازی برای ۱۵۰ شرکت کوچک و متوسط ایرانی در زمینه بازاریابی آنلاین با رویکرد صادراتی و همچنین معرفی آنلاین محصولات و خدمات شرکت‌های منتخب در بازارهای صادراتی و کمک به دسترسی آن‌ها به خریداران بالقوه و عنوان شده ‌است.
مخاطبان این پروژه، شرکت‌های واجد شرایط کوچک و متوسط صادراتی از تمام مناطق ایران هستند که می‌توانند درخواست خود را با تکمیل فرم ارائه‌شده ارائه کنند.
در اطلاعیه صادره عنوان شده که تلاش می‌گردد در این برنامه از بین شرکت‌های کوچک و متوسطی که صادراتی هستند شرکت‌هایی انتخاب شوند که از اولا حداقل ظرفیت لازم برای بازاریابی دیجیتال نظیر وب‌سایت و نیروی انسانی مناسب با آن برخوردار باشند؛ دوم اینکه ظرفیت کافی برای پاسخ‌گویی به مشتریان خارجی بالقوه را داشته باشند و سوم اینکه حوزه فعالیت آن‌ها در دامنه بخش‌های اولویت‌دار و واجد اهمیت برای توسعه صادرات قرار گیرد.
همچنین فرایند اجرا به این‌گونه است که برای شرکت‌های منتخب ابتدا اصول بازاریابی آنلاین با رویکرد صادراتی به‌صورت حضوری و آنلاین توسط مدرسین خارجی و به زبان انگلیسی آموزش داده خواهد شد تا زمینه لازم برای تبلیغات کالاها با خدمات شرکت‌های منتخب صادراتی در پلتفرم دیجیتال بازارهای هدف صادراتی ایجاد ‌شود.
مراحل تعریف شده ثبت نام به این شکل خواهد بود که در مرحله اول شناسایی گروه‌بندی و انتخاب ۱۵۰ شرکت کوچک و متوسط ایرانی در بازاریابی آنلاین صورت می‌گیرد؛ در مرحله دوم آموزش و ظرفیت‌سازی برای SME ها در جهت معرفی و بازاریابی محصولات در بازارهای صادراتی اقدام می‌شود و در مرحله سوم نیز ترویج محصولات و خدمات این شرکت‌ها از طریق بازاریابی آنلاین انجام و به‌منظور تحقق صادرات پشتیبانی خواهد شد.
لازم به ذکر است در تجربه گذشته این برنامه که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق پلتفورم‌هایی مهم مانند فیس‌ بوک و گوگل طی دو ماه مهر تا آذر ۱۴۰۰ در ۸۰ بازار صادراتی صورت گرفت، ۵ میلیون دلار عقد قراداد صادراتی صورت گرفت و همچنین ۱۱ میلیون دلار فروش جدید برای ۱۲ ماه بعد از اجرای پروژه پیش‌بینی گردید. و نظرسنجی‌ها نیز گویای رضایت ۷۵ درصدی شرکت کنندگان در این پروژه بوده که با همکاری مرکز بین‌المللی تجارت ITC و حمایت مالی اتحادیه اروپا اجرا شده و می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا