اسلایدجهاد کشاورزیزراعت

برگزاری نشست تخصصی پیوست رسانه‌ای طرح الگوی کشت

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در این جلسه، مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با پیشرفت بخش کشاورزی از مرحله تولید داخل به تولید تجاری وارد شده‌ایم و قیمت تضمینی، خرید تضمینی، تعرفه واردات و صادرات در قالب اقتصادی تعریف می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، سال اجرای اصلاح الگوی کشت بر اساس اقلیم، اقتصاد و نیاز کشور است تا درآمد کشاورز برای تغییر کشت با گذشته تفاوت نداشته باشد و معیشت کشاورز تامین باشد. نیاز کشور به محصولات اساسی مانند گندم، برنج، حبوبات، گوشت، علوفه دام، جو، ذرت، پنبه، چغندرقند، نیشکر، محصولات سبزی و صیفی و صنعتی است.

مهندس مهاجر در رابطه با پیوست رسانه‌ای اجرای اصلاح الگوی کشت عنوان کرد: باید پیش از متقاعدسازی کشاورزان، مسوولان را متقاعد کنیم تا کشاورزان از طریق مسوولان توجیه شوند. باید خوراک رسانه‌ای با خط مشی مشخص ایجاد و برای ابهامات، پاسخ مناسب در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با تشکیل اتاق فکر برای جامعه مخاطب بخش که کشاورزان هستند برنامه‌ریزی کنید تا بتوانیم به درستی این قشر را اقناع کنیم.

استفاده از تکنیک‌ها و مجاری ارتباطی برای متقاعدسازی مخاطب

در ادامه این نشست، فاطمه زارعان معاون امور رسانه‌های مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در فرآیند اطلاع‌رسانی سه محور داریم، تولید محتوا نقطه تمرکز و اتصال با مخاطبان است و باید مکانیزمی تعیین کنیم تا ارتباط قوی با بخش فنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قالب دادن به محتوا بر اساس نیاز مخاطب و استراتژی وزارتخانه انجام می‌شود؛ باید از تمام تکنیک‌ها، کانال‌ها و مجاری ارتباطی، روش‌های متقاعدسازی مخاطب استفاده کنیم؛ محور دوم انتشار محتوا است و باید راه‌هایی که می‌توانیم پیام‌ها را به مخاطب برسانیم شناسایی کنیم.

معاون امور رسانه‌های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای قالب‌بندی محتوا و اطلاع‌رسانی یکی دیکر از محورها و دغدغه‌ها است که با پیوست روابط عمومی، سازمان‌ها برای این اقدامات اعتبار در نظر خواهند گرفت.

وی پیشنهاد کرد: از تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد مرتبط استفاده شود تا بتوانیم مخاطب بخش را اقناع کنیم.

زارعان با اشاره به بسترهای داخلی فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی ادامه داد: از بستر تاک و ایتا برای اطلاع‌رسانی و اجرای طرح استفاده کنید.

تدوین تقویم رسانه‌ای برای اجرای الگوی کشت

در ادامه این نشست، احسان علی‌نژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانی الگوی کشت همان جریان‌سازی در راستای ارتباط موثر است و در موضوعات ملی باید حتما چنین پیوستی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید برای الگوی کشت یک تقویم رسانه‌ای به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌ها اعم از رسانه‌های بومی و استانی استفاده کنیم.

علی‌نژاد با تاکید بر این که روابط عمومی بازوی نظام و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح الگوی کشت است، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای این امر استفاده کنیم.

بسترسازی، افزایش درک و آگاهی جامعه مخاطب هدف پیوست رسانه‌ای

در این نشست، حمید شکری، مدیر طرح و برنامه‌ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیوست رسانه‌ای به معنای اطلاع‌رسانی صرف نیست، بلکه به معنای اقناع و متقاعدسازی، بسترسازی و بالا بردن درک و آگاهی جامعه مخاطب اعم از کشاورز، بهره‌بردار، مهندس، مروج، سیاست‌گذار، قانونگذار، برای همراهی و همکاری و همدلی با اجرای طرح الگوی کشت است.

وی ادامه داد: پیوست رسانه‌ای به معنی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری، اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، پاسخ‌یابی و پاسخ‌دهی بر افکار عمومی، ذی‌نفعان بخش کشاورزی برای اجرای بهینه، موثر و موفق طرح الگوی اصلاح الگوی کشت کشاورزی است.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانه‌ای به معنای بسترسازی برای اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت و ایجاد زمینه‌های لازم در ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه هماهنگ و منسجم درون دستگاهی و برون دستگاهی اعم از وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه، قوه قضاییه، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی برای همراهی و همکاری و تعامل با این پروژه بزرگ در توسعه کشاورزی کشور برای رساندن ایران به اوج اقتدار و امنیت غذایی در منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا