اسلایدجهاد کشاورزی

لزوم توجه به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای توسعه بخش کشاورزی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی با اشاره به پیشرفت‌های رقم خورده در تولیدات گیاهی، باغبانی و فناوری‌های روز که می‌تواند به توسعه و رشد صنایع تبدیلی در کشور کمک کند، افزود: این نمایشگاه که در سال جاری برای نخستین بار با نام میوه و سبزیجات در حال برگزاری است؛ شروع خوبی برای ارایه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید میوه و سبزی، زحمات بهره‌برداران و همچنین به صورت کلی برای زنجیره تولید و صنایع تبدیلی است.
رضازاده به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه با توجه به نامگذاری سال جاری به شعار “تولید، دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین” اشاره کرد و افزود: تعداد غرفه‌های دانش‌بنیان و دارای اختراعات ثبت شده در این نمایشگاه قابل توجه است.
به گفته مشاور وزیر، در برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها بازار مصرف داخلی از کیفیت میوه و محصولات سبزی و صیفی مطلع می‌شوند و کشورهای خارجی نیز با حضور در نمایشگاه با ظرفیت‌های ما آشنا می‌شوند؛ ظرفیت‌هایی که می‌تواند توسعه بخش کشاورزی و صادرات را همراه با ارزآوری در پی داشته باشد.
وی تصریح کرد: همچنین برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها سبب می‌شود تا افراد و شرکت‌های فعال در زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی، با محصولات بهره‌برداران ایرانی آشنا شوند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در پایان ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و تمامی افرادی که به توسعه و معرفی نمایشگاه کمک کرده‌اند، گفت: امیدوارم که این مهم یک شروع برای سال‌های آینده باشد و در سال‌های آتی شاهد برگزاری با کیفیت بهتر و بالاتر این نمایشگاه باشیم.
گفتنی است؛ نمایشگاه تخصصی میوه و سبزیجات ایران از  ۴ اسفند ماه  آغاز به کار کرده و تا یکشنبه ۷ اسفند ماه به مدت ۴ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در نمایشگاه شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا