اسلایدجهاد کشاورزیمنابع طبیعی

باید در قالب برنامه هفتم و هشتم توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری را به پایان برسانیم

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی افزود: فعالیت‌های سازمان منابع طبیعی به دلیل محدودیت اعتبار کند بوده و همچنان نیز کند است. با پیگیری وزیر جهادکشاورزی و دستورات ریاست جمهور باید فعالیت‌های خودمان را با مقیاس و گام‌های بزرگتری برای حفظ امنیت زیستی برداریم و چنانچه بخواهیم مثل گذشته در اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کار کنیم به سبب آنکه ۱۲۵ میلیون هکتار  اراضی در معرض فرسایش خاکی است، حداقل ۹۰ سال طول می کشد.

به گفته وی در قالب برنامه هفتم و هشتم توسعه باید فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری را به پایان برسانیم

وی تصریح کرد: برای ۳ میلیون هکتار بیابان برنامه داریم. کشوری هستیم که سالانه یک میلیون هکتار پدیده بیابان زایی داریم.

نوبخت با بیان اینکه ۲۳ استان بیابانی داریم، افزود: اکنون ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را دارا هستیم که اگر دورتادور کشورمان را دیواری به عرض و ارتفاع یک کیلومتر احداث کنند، با اعمال مدیریت صحیح، امنیت غذایی تامین می شود

رئیس سازمان منابع طبیعی‌و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه وضعیت فرسایش خاک مساعد نیست، افزود: براین اساس مقام‌معظم رهبری بارها تاکید کردند که اهمیت خاک به مراتب از آب مهمتر است

وی عنوان کرد: از ابتدای دهه ۹۰ میلادی عضو کنوانسیون تغییراقلیم هستیم. همچنین جزو هفتمین تولیدکننده کربن و ۴۷ جذب کننده کربن هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به طرح کاشت درخت اشاره کرد و گفت: نوسانات اقلیمی باعث شده کشورها به سمت و سوی کاشت درخت روند. هم اکنون افغانستان در طرح کاشت درخت از ما جلوتر است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: ما جزو کشورهایی هستیم که در سال ۲۰۲۵ به سمت خشکی می رویم و تا ۲۰۴۰ جزو ۱۹ کشور خشک دنیا خواهیم شد. بر این اساس تقاضا دارم که جزو بهترین مروج‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت باشیم و همواره روسای جهاد کشاورزی استان‌ها، هفته منابع طبیعی را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا