اسلایدبانک کشاورزیجهاد کشاورزییادداشت ویژه

حضور ارزشمند بانک کشاورزی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور تهران

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، صنعت دام و طیور ایران یکی از بزرگترین صنایع کشاورزی و اثرگذار در امنیت غذایی کشور است و در تأمین بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز کشور، صرفه‌جویی ارزی، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه صادرات کشاورزی ایران نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

در این راستا، یکی از راه‌های توسعه صنعت دام و طیور ایران، برگزاری نمایشگاه‌های دام و طیور و ارتباط مؤثر فعالان اقتصادی، و مدیران این صنعت، در جهت افزایش تولید کیفی و بهبود امنیت غذایی کشور است. این نمایشگاه در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای کشاورزی و دامپروری در ایران به شمار می‌رود.

نمایشگاه امسال با مشارکت ٣۴٠ شرکت داخلی و ۱۴ شرکت خارجی از کشورهای چین ، المان ، دانمارک ، ترکیه ، پرتغال ، کره جنوبی ، سوئیس ، هند ، اسپانیا ، هلند ، اتریش ، روسیه ، عمان ، کانادا و بلژیک برگزار شده بود و شرکت‌ها آخرین محصولات و نوآوری‌های خود در حوزه‌های داروهای دامپزشکی، واکسن، ضدعفونی کننده، مکمل و کنسانتره، آزمایشگاه و تجهیزات، خوراک دام و طیور و افزودنی‌ها، مکمل‌های دام و طیور، تجهیزات، لوازم مرغداری، ماشین‌آلات دامپروری، ماشین‌آلات صنعتی و کشتارگاهی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و … را در معرض بازدید متخصصان، کارشناسان، علاقمندان و فعالان این حوزه‌ها قرار داده بودند.

صنعت دام و طیور رکورددار سرمایه‌گذاری در کشور است و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه اعم از واحدهای تولیدی، کارخانه‌های دام و طیور، شرکت‌های تولید مکمل و واکسن و صنایع مرتبط با دام و طیور در این صنعت به کار گرفته شده است. با توجه به اهمیت فراوان این صنعت، بانک کشاورزی نیز همانند سال‌های گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه داشت و دوشادوش فعالان این صنعت عظیم و مهم، غرفه خود را برپا نموده بود.

در طول ایام برگزاری این نمایشگاه دکتر فرشید فرخ‌نژاد، مدیرعامل بانک کشاورزی با حضور در غرفه بانک کشاورزی در خصوص مقدار تسهیلات ۴ ماهه نخست سال جاری و تأثیر آن در امنیت غذایی کشور گفت: در ۴ ماهه نخست امسال در ادامه روند سال گذشته و متناسب با مقررات بانک مرکزی و سیاست‌های مالی کشور، بانک کشاورزی ۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این مبلغ ۲۲۰ هزار میلیارد ریال آن بطور مستقیم با امنیت غذایی جامعه سر و کار دارد و بطور مثال ۱.۳ همت از این مبلغ در حوزه مرغداری‌ها پرداخت شده است. سال گذشته ۵ همت در این حوزه پرداخت شد و اگر خطوط اعتباری با شرایط خاص از دولت دریافت کنیم، بانک کشاورزی تسهیلات بیشتری را پرداخت خواهد کرد. در همه حوزه‌ها سیاست‌های اعتباری و وصول مطالبات بانک به نحوی است که حداکثر همکاری را با مشتریان دارد در صورتی که آمادگی دریافت تسهیلات جدید را داشته باشند، مجدد به آنان پرداخت خواهد شد.

در پایان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نمایشگاه دام و طیور بستر مناسبی برای نمایش تکنولوژی‌ها، محصولات نوآورانه و به‌روز رسانی‌های علمی و حرفه‌ای صورت گرفته در حوزه دام و طیور بوده و این امکان را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد که با آخرین دستاوردها و ابتکارات این صنعت و همچنین أنواع تسهیلات و حمایت‌های بانک کشاورزی آشنا شوند و فرآیندهای تولید خود را بهبود بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا