اسلایدجهاد کشاورزی

افزایش وصول مطالبات نسبت به سال‌های گذشته

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، از تلاش برای وصول مطالبات (مشکوک الوصول، سررسیده، معوق) تسهیلات مشارکتی پرداخت شده به تشکل‌ها و اعضای تشکل‌ها خبر داد و افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق، وصول مطالبات بوده است که با ایجاد کمیته وصول مطالبات در مرکز و مناطق هفت گانه نسبت به این امر مهم اقدام جدی انجام شده است. با توجه به اینکه وصول مطالبات یکی از اولویت‌های مهم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره است، کمیته‌های وصول مطالبات در دفتر مرکزی و مناطق فعال شد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است .

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی مناسبی که از سوی صندوق در خصوص وصول مطالبات در مناطق هفت گانه انجام شده است، برای حفظ منافع صندوق و سهامداران بخش زیادی از مطالبات وصول شده است.

وی افزود : با توجه به اهمیت وصول مطالبات و سیاست و رویکرد اعضای هیئت مدیره صندوق، با تشکیل جلسات متعدد پیگیری لازم در خصوص وصول مطالبات انجام گرفته است.

مصباح اضافه کرد:همچنین آمار مقایسه‌ای وصول معوقات صندوق در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حاکی از تلاش همکاران در پیگیری وصول مطالبات به نسبت میزان افزایش پرداختی تسهیلات به تشکل‌های بخش تعاونی و اعضا و زیر مجموعه آن‌ها است

وی ادامه داد: به استناد آمار درج شده در جدول ریسک اعتباری سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ معادل ( ۵.۱۵- درصد) کاهش نشان می‌دهد و میزان کاهش معادل ۳.۷۶ درصد به کل پرداخت‌های آن سال است. ریسک اعتباری سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ معادل ( ۳.۵۵-درصد) کاهش نشان می‌دهد و این میزان کاهش معادل ۵.۳۶ درصد به کل پرداخت‌های آن سال است.

مصباح بیان کرد: نحوه وصول مطالبات صندوق در سال‌های یاد شده، نشان از موفقیت صندوق در پیگیری وصول مطالبات معوق و در نتیجه کاهش ریسک اعتباری مربوط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا