اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

پارک‌های زیست‌فناوری زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دریامحور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدحسین حسینی در حاشیه بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس – قشم و در دیدار با مدیران این شرکت‌ها، با بیان این که پارک‌های زیست فناوری زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دریامحور هستند، هرمزگان را پیشرو در بهره‌برداری موثر از پارک‌های زیست‌فناوری در حوزه شیلات خواند.

وی افزود: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های فناور مستقر در پارک زیست‌فناوری خلیج فارس می‌تواند در رفع بسیاری از چالش‌های مربوط به آبزی‌پروری و دیگر حوزه‌های شیلات بسیار مؤثر باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیایی مقصد خوبی برای صادرات ماهیان زینتی دریایی تولید شده دراستان هرمزگان هستند، گفت: در این بین پارک زیست‌فناوری قشم و شرکت‌های زیرمجموعه آن می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند.

وی با اشاره به این که آبزی‌پروری در حال توسعه است و در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات شیلاتی را شامل می‌شود، تصریح کرد: یقینا حرکت در مسیر توسعه ظرفیت‌های آبزی‌پروری از برنامه‌های مهم شیلات است و این مهم یک ضرورت برای تحقق اقتصاد دریامحور است.

حسینی توجه و توسعه آبزی‌پروری را لازمه و ضرورت تأمین امنیت غذایی و تأمین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور خواند و افزود: شرایط آبی کشور و کم‌مصرف‌تر بودن آبزی‌پروری نسبت به دیگر روش‌های تأمین پروتئین، تأییدکننده نقش مهم آبزی‌پروری در تأمین امنیت غذایی است.

وی نیاز محور کردن دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از برنامه‌های شیلات خواند و گفت: در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده و تاکنون بیش از ۵۰ نیاز دانش‌بنیان در حوزه شیلات شناسایی و افق برنامه‌های شیلات در این حوزه مشخص شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا