اسلایدجهاد کشاورزی

مدیریت زمین پیشران توسعه کشور است

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رضا افلاطونی در نشست قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی در کرمان بیان کرد: با تثبیت مالکیت زمین بسیاری از مشکلات در حوزه تولید رفع شده و بستر تحقق امنیت اقتصادی و غذایی را فراهم می‌آورد.

وی افزود: با تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور بستر مناسب برای مدیریت صحیح زمین فراهم شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور اجرای رفع تداخلات اراضی را از مهمترین اولویت‌های کاری اعلام و خاطرنشان کرد: رفع تداخلات مطالبه مردم است و با انجام آن بسیاری از پرونده‌ها در محاکم قضایی کاهش می‌یابد.

وی افزود: استان کرمان در چند سال اخیر عملکرد خوبی در حوزه رفع تداخلات اراضی داشته است، ولی از گذشته عقب‌ماندگی دارد که باید با تلاش بیشتر جبران شود.

افلاطونی گفت: استان کرمان ظرفیت خوبی برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، صنعتی و به‌ ویژه انرژی خورشیدی دارد و امکان واگذاری اراضی برای اینگونه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که تفسیر درست بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید به نفع مردم و تولیدکنندگان باشد، افزود: هدف ما این است که بشر زیست خوب و مناسبی داشته باشد و مقررات باید به کام مردم و تولید کنندگان شیرین شود.

همچنین دراین نشست از سوی مدیر امور اراضی کرمان، گزارشی از وضعیت رفع تداخلات، حفط کاربری، یکپارچگی و صدور اسناد کشاورزی ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا