اسلایدجهاد کشاورزی

افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مظفر روستایی اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جهش تولید از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.

روستایی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.

به گفته وی، امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها یک هزار و ۴۷۰ کارشناس نظام مهندس کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها به کار گرفته شده است.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح بیش از ۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره ) تأمین و در اختیار کشاورزان دیمکار در سطح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تأمین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹ ، ۴ ، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و پشتیبانی علمی و فنی این موسسه در حال اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا