اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

لزوم بسترسازی برای افزایش بهره‌وری در زنجیره پرورش طیور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، علیرضا نظری در ارتباط با بحث ساماندهی صنعت طیور در کشور گفت: لازم است دولت از این صنعت حمایت‌های ویژه‌ای داشته تا تولیدکننده صرفاً دغدغه تولید داشته باشد.

وی افزود: دغدغه‌هایی مانند تأمین نهاده، بازار فروش، تأمین جوجه، مشکلات ارزی و مواردی ازاین‌دست برای تولیدکننده ایجاد چالش کرده و حکم سمی مهلک رادارند. در حال حاضر تمام دغدغه تولیدکننده تهیه مقدمات تولید و فروش محصول بعد از تولید است. نگرانی مازاد و کسری تولید وی را از برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری بازمی‌دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میتر است تأمین نهاده و سرمایه در گردش و همچنین امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: پس از جراحی اقتصادی، سیاست‌های هدفمندسازی یارانه‌های بخش تولید که قرار شد از اول زنجیره برداشته‌شده و به آخر زنجیر انتقال پیدا کند و به دست مصرف‌کننده برسد به‌درستی در کشور انجام نشد و هنوز تبعات این جراحی به‌شدت صنعت دام و طیور کشور را دچار کرده و هنوز ثبات به این بازار بازنگشته است.

نظری تأکید کرد: مطلوب است وزارت جهاد کشاورزی زنجیره تولید این محصولات را به‌صورت کامل ببیند و دغدغه‌های تولیدکننده را از ابتدا تا انتهای مسیر دریافته و نگرانی‌های موجود را برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا