اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

زنجیره‌های ارزش در بخش طیور، ایران را به بازارهای صادراتی وصل می‌کند

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مجتبی نوروزی در جریان بازدید از مجتمع صنایع غذایی مهیا پروتئین در قالب تور رسانه‌ای سازمان دامپزشکی کشور بر راه‌اندازی زنجیرههای ارزش و برندسازی در حوزه طیور و گوشت قرمز تأکید و اظهار کرد: زنجیرههای ارزش از حمایت بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برخوردار می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تعداد زنجیره ارزش در بخش طیور ابراز داشت: تاکنون پنج تا شش زنجیره ارزش در حوزه طیور در کشور راه‌اندازی شده و این رقم باید افزایش یابد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: آینده صنعت طیور متعلق به زنجیرهها است و این زنجیرهها به لحاظ بهداشتی، فنی و کارشناسی در دنیا دارای مزیت هستند.

وی گفت: در حوزه زنجیرههای ارزش می‌توان ردیابی کرد که یک کیلو گوشت در کدام مرغداری و دامداری تولید و در کدام کشتارگاه ذبح شده است.

نوروزی با بیان این که صادرات طیور را در آینده خواهیم داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۱۵۰ میلیون قطعه در کشور جوجه‌ریزی می‌شود و تولید گوشت مرغ به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی افزود: زنجیرههای ارزش در بخش طیور می‌توانند ایران را به بازارهای صادراتی وصل کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، درباره عرضه مرغ کامل در بازار گفت: عرضه مرغ کامل با هدف تنظیم بازار و رساندن یارانه‌ها به دست مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد.

وی با این توضیح که در شرایط تحریم اقتصادی، بانک مرکزی ۱۸،۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات و تأمین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن نهاده‌های دام و طیور نظیر کنجاله ذرت، سویا و غلات پرداخت می‌کند، اظهار داشت: مرغی که نهاده‌اش با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تهیه می‌شود، مشمول قیمتگذاری می‌شود و با عرضه در بازار به صورت درسته یا کامل در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و این روند متوقف نمی‌شود.

نوروزی با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور متولی سلامت و بهداشت مواد پروتئینی است، گفت: ما بر صادرات و واردات اقلام پروتئینی نظارت بهداشتی داریم.

وی در همین حال تشکیل اتحادیهها و انجمن‌های واقعی و کارآمد را از سیاستهای محوری وزارت جهادکشاورزی نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا