اسلایدجهاد کشاورزی

بهره‌برداری از ۱۴۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته جهاد کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی، 149 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با صرف ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان‌های کشور با ظرفیت جذب ماده خام 1.150 میلیون تن و اشتغال ۶۱۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری با بیان این که استان‌های خراسان رضوی با ۱۸ طرح، کرمان ۱۳ طرح و کردستان ۱۱ طرح به لحاظ تعداد پروژه قابل افتتاح و استان‌های مازندران، خراسان رضوی و یزد به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته، رتبه‌های نخست تا سوم را در کشور بدست آورده‌اند، این موفقیت را چشمگیر توصیف کرد و تلاش دست‌اندرکاران را ستود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور در حال اجرا است که آینده خوبی را برای ایجاد ارزش افزوده از محصولات کشاورزی رقم خواهد زد.

ذوالفقاری همچنین خواستار مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خاطرنشان کرد: این مرکز در حال  رایزنی و پیگیری برای راه‌اندازی یک خط اعتباری و تسهیلاتی ویژه صنایع کشاورزی (تبدیلی، غذایی) به منظور حمایت از این صنعت تاثیرگذار در امنیت غذایی کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا