اسلایدجهاد کشاورزی

احداث گلخانه هیدروپونیک ۱۵ هکتاری در ورامین

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک استان تهران در سطح 15 هکتار برای تولید سبزی و صیفی در شهرستان ورامین در حال احداث است.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورامین در نشست خبری در قالب تور رسانه‌ای که از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: پیش‌بینی می‌کنیم دستکم ۳ هکتار از این گلخانه هیدروپونیکی تا پایان تابستان امسال زیرکشت برود.
رضا فرازی در مورد میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این گلخانه اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث این گلخانه و باغات آن سرمایه‌گذاری شده است.
وی درباره استفاده از انرژی خورشیدی در این گلخانه‌ها گفت: ما کشاورزان و گلخانه‌داران شهرستان ورامین را به سمت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی با توجه به قطعی برق هدایت می‌کنیم.
فرازی افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو برای استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مورد چاه‌های برقی کشاورزی منعقد شده و کارهای تحقیقاتی آن در حال انجام است.
وی تصریح کرد: کشاورزان ورامین از انرژی خورشیدی در راستای داشتن انرژی پایدار استقبال کرده‌اند به ویژه که این شهرستان از نعمت تابش آفتاب برخوردار می‌باشد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورامین از احداث نخستین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی استان تهران در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: این شهرک در سطح ۴۰ هکتار توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد و در حال حاضر مجوز احداث آن صادر شده است.
وی پیش‌بینی کرد احداث این شهرک گلخانه‌ای از ابتدای مهر امسال آغاز شود.
فرازی با بیان این که تنها شهرک کشاورزی گلخانه‌ای استان تهران نیز در شهرستان ورامین احداث شده است، اذعان داشت: سطح اراضی این شهرک کشاورزی گلخانه‌ای نزدیک به ۵۰ هکتار است.
وی درباره توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان گفت: از حدود ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت در این شهرستان، بیش از ۲۰ هزار هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.
فرازی با اذعان به این که سال گذشته سیستم نوین آبیاری در بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده است، پیش‌بینی کرد: امسال ۸۰۰ تا یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به سیستم نوین آبیاری مجهز شوند.
وی در همین حال خبر داد: برای نخستین‌بار، آبیاری زیرسطحی در شهرستان ورامین در سطح ۳۰۰ هکتار از باغات اجرا شده است.
فرازی با بیان این که ورامین قطب تولید گوشت در استان تهران است، گفت: ۴۰ درصد گوشت قرمز استان تهران در این شهرستان تولید می‌شود.
وی تعداد واحدهای دامی این شهرستان را ۲۳۰۰ مورد عنوان و اظهار کرد: در ورامین به ازای هر واحد دامی بیش از ۲۸۴ راس دام داریم.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورامین در همین حال تصریح کرد: بزرگترین مجموعه تولید جوجه اردک در ورامین فعالیت می‌کند و جوجه اردک‌ها به بازار مصرف استان‌هایی مانند مازندران و گیلان عرضه می‌شود.
وی گفت: کشاورزان ورامینی امسال ۳۴ هزار تن گندم به مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل دادند.
فرازی سطح زیرکشت گندم این شهرستان را ۱۳ هزار هکتار عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا