حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کنترل ۸۰۰ میلیون مترمکعب از سیلاب‌های اخیر با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری
16 آذر 1399 - 14:08
شناسه : 5403
10

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در جنوب غرب کشور با آبگیری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود، بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب از بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر را کنترل کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در جنوب غرب کشور با آبگیری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود، بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب از بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر را کنترل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، ابوالقاسم حسین‌پور، افزود: در طی این بارش‌ها، طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بیشترین میزان آبگیری را داشتند.

حسین‌پور اضافه کرد: برخی از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آن در سال‌جاری به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای اولین‌بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با ظرفیت استحصال ۵۳۰ مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم شیب و عرصه آبخوان‌ها، نقش مؤثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌نماید.

حسین‌پور در پایان با اشاره به پیشرفت مناسب طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح حوزه‌های آبخیز کشور، از خاتمه و بهره‌برداری از بیش ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوانداری در سطح کشور تا پایان سال‌جاری خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.