حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای طرح جهش تولید در تمام دیمزارهای آذربایجان شرقی در کشت بهاره
06 فروردین 1402 - 13:12
شناسه : 16170
2
طرح جهش تولید در دیمزارها و انتقال تولید محصولات جالیزی، سبزی و صیفی از برنامه‌های اصلی در کشت بهاره سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: در کشت بهاره در حوزه دیم، اجرای طرح جهش تولید در کل دیمزارهای این استان به مساحت ۷۵۰ هزار هکتار را داریم.
اکبر فتحی افزود: در این طرح گندم، دانه‌های روغنی، علوفه و سایر محصولات نباتی که مشمول کشت دیم هستند که در دیمزارهای استان آذربایجان شرقی کاشت می‌شوند.
وی از حذف آیش در سال‌جاری در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار داشت: در این اراضی تناوب کشت برای پایداری تولید لحاظ خواهد شد.
فتحی در مورد زراعت آبی در بهار امسال تصریح کرد: زراعت آبی این استان شامل محصولات جالیزی، سبزی و صیفی می‌شود و با توجه به این که توسعه گلخانه‌ها وضعیت خوبی دارد، برنامه ما این است این نوع زراعت‌ها را به سمت گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده سوق دهیم.
وی در همین حال ادامه داد: زراعت بهاره محصولات سبزی و صیفی و جالیزی براساس الگوی کشت به تفکیک شهرستان‌ها، دهستان‌ها و حتی به تفکیک روستاها صورت گرفته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سهم هر یک از محصولات براساس ظرفیت و ویژگی‌های روستاها مشخص شده و همکاران در مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه راهبری می‌کنند تا کشت بهاره براساس الگوی کشت انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.