حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ارتقای سلامت محصولات کشاورزی با اعطای نشان سلامت “تات”
20 مهر 1402 - 16:42
شناسه : 19084
3
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دهمین جشنواره ملی پسته در دامغان از ارتقای سلامت محصولات کشاورزی با اعطای نشان سلامت تات خبر داد و گفت: این نشان به محصولی تعلق می‌گیرد که از هیچ سم و آفت‌کشی در فرایند تولید آن استفاده‌ نشده باشد. وی با اشاره به اهمیت راهبردی پسته، ارزآوری و اشتغال‌زایی این محصول، بر بهره روی باغات پسته تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان تات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح دو دهکده فناوری در استان سمنان توسط سازمان تات خبر داد و گفت: این دهکده‌های فناوری گنجایش بیش از ۲۰۰ شرکت را دارد.

دکتر خیام نکویی مهم‌ترین رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی را جلوگیری از افزایش بی‌رویه و بدون برنامه باغات پسته از طریق شناسنامه‌دار کردن، عنوان کرد و گفت: در راستای بهره‌وری و دانش‌بنیان شدن تولید پسته در کشور نخستین برنامه جامع بهره‌وری باغات پسته توسط سازمان تات به وزارت جهاد کشاورزی ارائه‌شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طبق آمار بالغ‌بر ۶۲ درصد از باغات پسته کشور درجه‌دو و سه است، افزود: باید به سمتی برویم که باغات درجه سه را به سطح دو و دو را به سطح یک برسانیم.

دکتر خیام نکویی در خصوص بهره‌وری و میزان عملکرد در واحد سطح محصول پسته، گفت: میانگین عملکرد کشوری محصول پسته ۸۲۰ کیلو در هکتار است که این میزان باید افزایش یابد.

وی با اشاره به موضوع گردشگری کشاورزی گفت: امروزه گردشگری کشاورزی یکی از راهبردهای مهم و یک فرصت مناسب برای تحول و افزایش درآمد پسته کاران بشمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.