حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای
03 دی 1402 - 10:07
شناسه : 20075
1
معاون وزیر جهاد کشاورزی به افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با فناوری هسته‌ای و مشارکت سازمان انرژی اتمی، قابلیت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان‌پذیر خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدمجتبی خیامنکویی، رییس سازمان تات در نشست صمیمی معاون رییسجمهور و رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: سازمان انرژی اتمی با همکاری و حمایت از سازمان تات یک مدافع امنیت غذایی در کشور خواهد بود.

وی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور تنها با تولید بذر، گیاهان دارویی و واکسن‌های انسانی و دامی در سال مانع خروج یک میلیارد و چهارصد میلون دلار ارز از کشور است.

رییس سازمان تات با اشاره به منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر تامین امنیت غذایی بر اولویت قرار دادن این مهم و تامین غذای مردم در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بزرگترین مجموعه تحقیقاتی حوزه کشاورزی در خاورمیانه است.

به گفته خیام‌نکویی، اولین برنامه بهره‌وری در وزارت جهاد کشاورزی توسط این سازمان تهیه و تنظیم شده است.

وی با بیان این که اکنون قابلیت تولید ۱۸ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تحقق این مهم سالانه می‌توان ۴.۵ میلیون تن گندم صادر کرد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اهمیت سازمان تات در خوداتکایی و خودکفایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان ‌تات با ۳۴ مرکز تحقیقاتی استانی و ۲۱ مرکز تحقیقاتی ملی تحقیقاتی متولی اصلی تأمین امنیت غذایی در کشور است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز در این نشست با اشاره به این که همکاری سازمان تحقیقات کشاورزی با سازمان انرژی اتمی از سال ۶۹ آغاز شده است، گفت: از جمله دستاورد‌های مشترک بین دو سازمان می‌توان به معرفی ۲ رقم برنج کیان و هستی، معرفی ۴ رقم نارنگی و معرفی ۴ رقم پنبه اشاره کرد.

گفتنی است؛ نشست تخصصی معاون رییسجمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با معاون وزیر و رئیس سازمان تات، مدیران ستادی و روسای موسسات تحقیقاتی، پژوهشگاه‌‌ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان تات در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.