حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ضریب استفاده از بذور استاندارد در مزارع استان تهران
13 شهریور 1402 - 13:22
شناسه : 18554
8
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تأمین و تدارک بالغ بر 3000 تن بذر غلات با هدف افزایش استفاده از بذور استاندارد در سطح استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر جبرئیل برادری با اشاره به سطح زیرکشت گندم آبی استان تهران گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر 47 هزار هکتار گندم آبی و حدود هزار هکتار گندم دیم داشتیم. در مجموع بالغ بر 48 هزارهکتار از مزارع استان تحت کشت گندم قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت در منابع آبی، تولید گندم استان بالغ بر 220 هزار تن برآورد می‌شود که از این میزان در حدود 133 هزار تن تحویل شبکه دولتی شده است و نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.

برادری اضافه کرد: همچنین طرح کشاورزی قراردادی در سال زراعی 1402-1401 در سطحی معادل 40 هزار هکتار اجرایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در آستانه سال زراعی جدید، گفت: در راستای اجرای بهینه برنامه‌ها و طرح‌های پیش‌بینی شده در طرح پایداری تولید محصولات استراتژیک برای سال زراعی 1403-1402 (که تا حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود) با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیته فنی بذر استان تهران، بالغ بر 3000 تن بذر غلات ( گندم و جو) برای کشت در سال زراعی 1403-1402 در اختیار زارعان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به این ترتیب ضریب استفاده از بذور استاندارد در سطح استان افزایش خواهد یافت.

برادری تاکید کرد: این میزان بذر (دارای لیبل) علاوه بر تولید داخل از طریق سایر منابع موجود تأمین شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال از طریق شرکت‌های تولیدکننده بذر و شبکه کارگزاری مجاز توزیع خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.