حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اقتدار غذایی برنامه اصلی تحول دولت سیزدهم در بخش کشاورزی
25 اسفند 1400 - 21:06
شناسه : 10908
7
دکتر هوشنگ محمدی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در آیین معرفی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، کسب اقتدار غذایی را برنامه اصلی تحول دولت سیزدهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اقتدار غذایی به‌عنوان نیاز کشور باید در همه بخش‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی کشور نهادینه شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی اقتدار غذایی را لازمه تأمین اقتدار ملی دانست و بیان کرد: در صورت تحقق هدف متعالی اقتدار غذایی، اشتغال پایدار امنیت غذایی مستمر، سودآوری تولید در بخش کشاورزی و ارزی‌آوری نیز محقق شده و بسیاری از مسائل کشور در دل همین اقتدار غذایی حل خواهد شد. ایران اسلامی از اقتدار نظامی عبور کرده و با تلاش ۴.۵ میلیون نفر تولیدکننده بخش کشاورزی، ۳۰۰ هزار مهندس کشاورزی و ۸۰ هزار نفر خادم تولیدکنندگان در همه زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی، به مرحله کسب اقتدار غذایی وارد شده است.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، بار اصلی تولید در بخش کشاورزی کشور را بر دوش تولیدکنندگان بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: سیاست‌گذاران دولتی، فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و فعالان صنایع تبدیلی از جمله پایه‌های کسب این اقتدار غذایی هستند.
وی با اشاره به فراهم بودن همه ظرفیت‌ها و ابزارها برای تحقق اقتدار غذایی در سطح کشور گفت: ۹۶ درصد امور کشاورزی کشور در اختیار بخش خصوصی است و 4 درصد باقی‌مانده هم، خادمان این گروه تولیدکننده در وزارت جهاد کشاورزی هستند. ایران بزرگ، ۱۸ میلیون هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد و باید از این ظرفیت وسیع برای کسب اقتدار غذایی و در نهایت، تأمین امنیت ملی کشور استفاده شود.
وی کم کردن فرایند صدور مجوزهای تولید در بخش صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی به ۳۵ روز را از جمله راه‌های کسب و تقویت امنیت غذایی ذکر کرد و با تأکید بر این که سرمایه‌گذار بخش کشاورزی نباید در پشت درها معطل مجوز بماند، افزود: با تلاش جهادی می‌توان فرایند صدور این مجوزها را به کمتر از ۱۵ روز هم کاهش داد.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، تولید بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی و ورود ایران به جمع کشورهای صادرکننده مرغ، تخم‌مرغ و شیر خشک را از جمله دستاوردهای این بخش در سال‌های اخیر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تولید، نشان‌دهنده پویایی تولید در بخش کشاورزی کشور است.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در ردیف ۱۵ استان برتر تولیدکننده محصولات و فرآورده‌های کشاورزی با بیش از چهار میلیون تن محصول گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این استان می‌تواند در ردیف پنج استان اول در تولید بخش کشاورزی کشور قرار گیرد.
دکتر محمدی در بخش پایانی سخنان خود، فعالیت بیش از ۱۲۰ هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی را ظرفیت عظیم اقتصادی در استان اردبیل برشمرد و اضافه کرد: بخش کشاورزی این استان نقش مؤثری در تولیدات داخلی و تأمین نیاز کشور به برخی محصولات دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.