حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
بررسی راهکارهای دستیابی آسان به زیرسامانه پایش پنجره واحد مدیریت زمین
29 مرداد 1402 - 11:48
شناسه : 18253
11
در نشست شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متشکل از مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی، مشکلات و موانع راه‌اندازی زیرسامانه پایش پنجره واحد مدیریت زمین و راهکارهای دستیابی آسان مردم به این سامانه مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر در سازمان منابع طبیعی و مدیر راهبری و هماهنگی امور سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، گفت: نتیجه کار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین باید دسترسی سهل‌الوصول مردمان محلی و روستایی به سامانه باشد، مردمانی که ناچارند برای گرفتن یک مجوز ماه‌ها به ادارات مختلف مراجعه کرده و در صف انتظار بمانند؛ این سامانه باید موجب رضایتمندی مردم شود.

وی افزود: ما نباید نگاه یک‌بعدی به موضوع سامانه داشته باشیم زیرا برخی دستگاه‌ها اقدامات زیادی انجام داده‌اند تا این سامانه راه‌اندازی شده و شکل گیرد. برخی دستگاه‌ها هم در این میان کوتاهی و قصور داشته‌اند که این کم‌کاری‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها باید مشخص و اعلام شود.

نوبخت گفت: راهبر این سامانه منابع طبیعی است و قطعاً نگاه افکار عمومی و رسانه‌ها بیشتر متوجه این سازمان است، در این راستا تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور ماه تمام استان‌ها را در زیرسامانه پایش حداقل در یک پهنه اتصال دهیم و این اتصال و صدور مجوز زمانی می‌تواند جنبه کامل عملکردی به خود گیرد که دیگر دستگاه‌ها نیز وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

اتصال ۱۸ استان کشور به زیرسامانه پنجره واحد زمین

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور نیز در این نشست درباره پیگیری روند اجرای پنجره واحد مدیریت زمین گزارشی ارائه کرد و گفت: برابر ماده ۵ ضوابط اجرایی مدیریت زمین، منشور پنجره واحد تهیه شد و جهت اظهار نظر و رسیدگی در کارگروه فراقوه‌ای قرار گرفت و خوشبختانه در مرداد ماه امسال با تلاش کارگروه فراقوه‌ای و همچنین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغ شد.

حسین میررجبی از اتصال ۱۸ استان کشور به زیرسامانه پنجره واحد زمین خبر داد و افزود: درصدد فراهم کردن شرایطی هستیم تا سایر استان‌ها به این سامانه اتصال پیدا کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: با وجود این که همه دستگاه‌ها اطلاعات اولیه و مقدماتی را بارگذاری کرده‌اند اما هنوز برخی دستگاه‌ها به درگاه صدور مجوز متقاضیان اتصال پیدا نکرده اند و متاسفانه صدور مجوزی از این طریق صورت نپذیرفته است که ما پیگیری می‌کنیم قطعا باید نسبت به کوتاهی‌ها و قصوری که دارند پاسخگو باشند.

پایش اراضی در سه بخش تأمین، پردازش و توزیع تصاویر

مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات و مجری پروژه پنجره واحد مدیریت زمین نیز در ادامه این نشست، ضمن مروری بر آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بیان داشت: سامانه یک پلتفرم بین‌دستگاهی است که به انجام دو اقدام مهم و اساسی در حوزه اراضی شامل؛ صدور الکترونیکی مجوزهای حوزه زمین و پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌پردازد.

مازیار مباشری به پایش اراضی در سه بخش تامین، پردازش و توزیع تصاویر اشاره کرد و گفت: در این سه حوزه با چالش و مشکلاتی روبرو هستیم و هنوز برای تمامی پهنه‌ها نقشه لازم وجود ندارد و از این بابت روند کار پنجره واحد مدیریت زمین به کندی پیش می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.