حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توسعه کشت‌های گلخانه‌ای سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی
28 تیر 1402 - 11:59
شناسه : 17723
2
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای کنترل مصرف آب را از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: ۱۳۷ هکتار فضای متراکم گلخانه‌ای در استان کهگیلویه وبویراحمد در آستانه بهره‌برداری کامل است که تولیدات این استان را به بیش از ۲۱ هزار تن افزایش می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، صفدر نیازی شهرکی به عنوان نماینده معین هیات دولت در دومین روز از سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از شهرک گلخانه‌ای فدک سرآبیز در شهرستان باشت، مساحت این شهرک را ۳۴ هکتار اعلام کرد و گفت: با احداث واحدهای گلخانه‌ای موجود در این شهرک، ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای به میزان ۶ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی که به اتفاق مدیرکل امور استان‌‌های وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار باشت در این بازدیدها حضور داشت، پیش‌بینی اشتغال شهرک گلخانه‌ای فدک باشت را ۲۵۰ شغل مستقیم برشمرد و افزود: تعداد ۲۰ سرمایه‌گذار و فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در ۴۳ واحد تولیدی در این شهرک مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای برای کنترل مصرف آب است، ادامه داد: در شهرک گلخانه‌ای سرآبیز باشت تاکنون ۸.۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی همه واحدهای تولیدی آن حمایت خواهیم کرد.

نیازی در محل شهرک گلخانه‌ای در حال تاسیس شهرستان کهگیلویه در منطقه دشت مازه نیز گفت: این دو بازدید به نمایندگی از پنج شهرک گلخانه‌ای در دست ساخت و ۲ شهرک گلخانه‌ای جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: سطح کل شهرک گلخانه‌ای دشت مازه کهگیلویه ۳۲ هکتار با ۳۰ واحد تولیدی است که پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از ۴ هزار تن محصول به تولیدات این استان اضافه کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اشتغال‌زایی این طرح را ۱۶۰ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای را به صورت جدی دنبال می‌کند.

نیازی گفت: ۱۳۷ هکتار شهرک گلخانه‌ای با درصد پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در این استان در آستانه بهره‌برداری نهایی است که با اتمام آن‌ها سالانه بیش از ۲۱ هزار تن به تولیدات استان اضافه می‌شود.

کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه تولید خوراک آبزیان و دام در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده معین هیات دولت و وزارت جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه تولید خوراک، دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی در چرام که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در روستای بردیان آغاز شد، احداث چنین کارخانه‌‌هایی را یک زیرساخت مطمئن در تولید محصولات دام و طیور و آبزیان دانست و اظهار کرد: این کلنگ‌زنی به نمایندگی از ۸ کارخانه در دست ساخت خوراک دام و طیور و آبزیان کلنگ‌زنی شده که با حمایت دولت در تزریق تسهیلات و انتخاب سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار، سرعت قابل قبولی دارند.

وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد، رتبه سوم در تولید ماهی را داراست، بر ضرورت ایجاد کارخانه خوراک آبزیان در این استان تاکید و تصریح کرد: این خدمات زیرساختی در دولت سیزدهم قابل تحسین و امیدبخش هستند.

نیازی شهرکی افزود: در گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی آمده بود که ۳۲ هزار تن فضای سردخانه‌ای در دست ساخت است که چند برابر کل این ظرفیت از ابتدای انقلاب تاکنون است و این اقدامات زیرساختی به توسعه این استان مستعد منجر خواهند شد.

وی میزان اشتغال‌زایی پروژه تولید خوراک آبزیان، دام، طیور و حیوانات خانگی را ۱۲۴۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم خواند و افزود: با بهره‌برداری از کارخانجات تولیدی در دست ساخت، بیش از ۱۴۰ هزار تن خوراک آبزیان و دام و طیور در این استان تولید خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

سیدعلی معتمدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: از ۶ طرحی که تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و همکاری آن‌ها در حضور آقای رئیس‌جمهور امضا و تبادل شد، پنج طرح مربوط به بخش کشاورزی بوده و یکی از این طرح‌ها همین پروژه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در روستای بردیان شهرستان چرام بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.