حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ثبت اطلاعات بیش از 3.2 میلیون بهره‌بردار در سامانه جامع بیمه کشاورزی
20 تیر 1402 - 17:43
شناسه : 17590
3
معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: از مجموع چهار میلیون و 700 هزار بهره‌بردار که اطلاعات آن‌ها صحت سنجی شده است، بیش از سه میلیون و 200 هزار بهره‌بردار را در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت کردیم.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، اسماعیل ضیا بیان کرد: هرکدام از بیمه‌گذاران حداقل یک‌بار از سامانه جامع بیمه کشاورزی، بیمه‌نامه خریداری کرده‌اند و به‌طور مداوم در سال یک‌میلیون و 300 هزار بیمه‌گذار از سامانه جامع خدمات دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: سامانه جامع بیمه کشاورزی، یک سامانه یکپارچه، تحت وب است که از سال 1395 در بستر شبکه ملی اطلاعات، ارائه خدمات می‌کند. این سامانه از آخرین استانداردهای طراحی و تولید، بهره گرفته است. به‌طوری‌که آخرین فناوری‌های نوین در عرصه تولید نرم‌افزارهای سفارشی در سامانه جامع استفاده‌شده است.

ضیا ادامه داد: این سامانه، کاربرپسند بوده است و بالغ بر 34 زیرسامانه دارد. از زیرسامانه‌های مهم آن می‌توان به زیرسامانه عملیات بیمه گری، زیرسامانه ارزیابی خسارت، اطلاعات مکانی، حسابداری و بازرسی و نظارت مدیریت کارگزاران، اشاره کرد.

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: خوشبختانه با بهره‌برداری از این سامانه، تمام فعالیت‌های زنجیره ارزش عملیات بیمه‌ای از اکچوئری تا پرداخت غرامت بیمه کشاورزی به‌صورت شفاف رصد می‌شود و از طریق زیرسامانه‌های متعددی که در برخی داشبوردهای مدیریت، گزارش‌ها و دسترسی‌هایی که به کاربران و ذی‌نفعان این سامانه ازجمله دستگاه‌های نظارتی، بانک کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و … ارائه‌شده است، این شفافیت‌ها نمایان شده است.

ضیا افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه، ارتباطی است که با سامانه‌های مرجع مثل ثبت‌اسناد، ثبت‌احوال، سامانه هواشناسی، سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی برقرار کرده است. این سامانه‌ها به‌صورت آنلاین و بدون دخالت کاربر، با سامانه بیمه کشاورزی در ارتباط بوده است و تبادل اطلاعات می‌نماید

وی گفت: سامانه جامع از فناوری‌های نوین مانند R.S و GIS بهره‌مند شده است و ارزیابی خسارات هم از طریق ماهواره انجام می‌شود.

ضیا در انتها بیان کرد: سامانه جامع بیمه کشاورزی به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با حداقل دانش در حوزه و فناوری اطلاعات، کاربر بتواند به‌راحتی سرویس‌های مدنظر خود را دریافت کند اما بااین‌وجود، در سامانه، آموزشی را در غالب فیلم و نوشتار طراحی و به اشتراک گذاشتیم که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین بیمه گذران از طریق دفاتر خدمات، دولت الکترونیک و دفاتر خدمات روستایی در تمام کشور می‌توانند به سامانه جامع بیمه کشاورزی دسترسی پیدا کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.