حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ثبت بیش از ۶۲ میلیون تن حجم عملیات بازرگانی کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱
27 شهریور 1402 - 14:29
شناسه : 18745
8
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد مدیریت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تن ذخایر راهبردی کالاهای اساسی بودیم و حجم عملیات بازرگانی کالاهای اساسی در این سال، به بیش از ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید سعید راد با اعلام این که بخش‌هایی از برنامه‌های کلیدی این شرکت برای سال ۱۴۰۲ تحقق یافته و بخش‌های دیگر نیز در مسیر محقق شدن است، گفت: مدیریت اثربخش تأمین کالاهای اساسی، حفظ سطوح مناسب و مطمئن ذخایر کالاهای اساسی، مدیریت زنجیره نگهداری (ذخیره‌سازی) و شبکه توزیع، ایجاد شبکه یکپارچه اطلاعات با هدف توسعه بانک‌های اطلاعاتی و تقویت و توسعه نظام جامع مدیریت کیفیت و استاندارد ملی در حوزه تأمین کالاهای اساسی از جمله این برنامه‌هاست.

وی، اهم اقدامات و برنامه‌های این شرکت مبتنی بر شعار سال را شامل خرید تضمینی کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج و دانه‌های روغنی از کشاورزان داخل و اجرای طرح کشت قراردادی گندم و برنج در راستای رشد تولید برشمرد و افزود: تأمین و تدارک کالاهای اساسی وارداتی، تأمین و حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و توزیع و فروش کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر، روغن، برنج و دانه‌های روغنی از اقدامات و برنامه‌هایی است که در جهت مهار تورم اجرا شده‌اند.

راد با اشاره به این که در سال گذشته زراعی، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲۲ هزار تُن رسیده و بیش از ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، اظهار کرد: علاوه بر این، سال گذشته ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار تُن گندم وارداتی، ۸۰۸ هزار تُن روغن خام، ۳۴۹ هزار تُن برنج، ۳۳۷ هزار تُن شکر خام و ۱۴۰ هزار تُن دانه‌های روغنی نیز تأمین شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این که سال گذشته، شاهد مدیریت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تُن ذخایر راهبردی کالاهای اساسی بودیم و حجم عملیات شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید، خاطرنشان کرد: در سال گذشته زراعی، حدود ۱۰۰ هزار تُن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به حدود ۱۱۰ هزار تُن رسیده و حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.