حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
دسترسی به اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی با کمک رصدخانه کشاورزی ایران
25 تیر 1402 - 14:00
شناسه : 17648
4
رئیس سازمان امور اراضی کشور از آمادگی این سازمان برای همکاری با رصدخانه کشاورزی ایران برای دسترسی به اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: بر این اساس کوچک‌ترین تغییرات کاربردی و ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، نشست بررسی سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی ایران (سامکا) با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سرپرست دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی‌ و سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

رضا افلاطونی در این نشست ضمن تاکید بر اینکه سازمان امور اراضی، سازوکار مکان‌محور دارد، اظهار داشت: باید به اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی دسترسی کامل داشته باشیم تا بتوان برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه مدیریت زمین انجام دهیم.

وی افزود: لازم است اطلاعات پراکنده در حوزه امور اراضی تجمیع و به اعداد دقیق اراضی دست یافته ونوع کاربری هر زمین را مشخص کنیم.

رییس سازمان اموراراضی کشور با اعلام آمادگی برای همکاری با رصدخانه کشاورزی ایران گفت: این همکاری کمک خواهد کرد با تبادل آمار و اطلاعات و تصاویر موجود، رصد و پایش هوشمندی برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی داشته باشیم و کوچک‌ترین تغییرات کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز را شناسایی و به موقع با آن مقابله کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.