حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سنددار شدن اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم
19 آبان 1400 - 16:37
شناسه : 9884
6
رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: سازمان امور اراضی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید تا پایان دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی کشاورزی را به پایان برساند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، علیرضا اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران که صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی از مدیران دو دستگاه برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان نداشتن اسناد رسمی برای اراضی‌شان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ و نیم میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود ۱۴ میلیون هکتار آن در حال حاضر زیرکشت است و حدود چهار و نیم میلیون نفر در این زمینه اشتغال دارند و همه آنها با سازمان امور اراضی در تعامل هستند، زیرا همه فعالیت‌های کشاورزی و وابسته به بخش کشاورزی بر روی زمین انجام می‌شود.

اورنگی امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست را گامی مهم برای ارائه بهتر خدمات به بهره‌برداران برشمرد و افزود: امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست ایران و آغاز همکاری با این شرکت و تخصیص کد پستی برای هر قطعه از اراضی کشاورزی باعث تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی به مردم، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: با تخصیص کد پستی برای اراضی کشاورزی، ارائه اسناد کشاورزی، ارائه خدمات به کشاورزان، واگذاری زمین به متقاضیان، حفظ اراضی کشاورزی، حفظ یکپارچگی اراضی، دریافت استعلام و ارائه پاسخ به متقاضیان تسهیل خواهد شد و از نظر حمایتی و نظارتی بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان امور اراضی تصریح کرد: سامانه جی‌نف شرکت ملی پست ایران باعث کاهش جعل مکاتبات کاهش فساد و کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت خواهد شد.

اورنگی در ادامه افزود: این سامانه همچنین باعث مبارزه جدی‌تر با پدیده زمین‌خواری خواهد شد که مورد تأکید رهبر معظم و سران سه قوه است، زیرا زمین‌خواری تأثیرات منفی بسیاری در کشور داشته است و سازمان امور اراضی یکی از سازمان‌هایی است که باید با آن مبارزه کند.

وی تأکید کرد: تاکنون سه و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور با طی کردن فرآیندهای حقوقی، قانونی و رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک جانمایی شده است و سازمان امور اراضی باید با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی کشاورزی را به پایان برساند.

در این مراسم رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز گفت: امضای این تفاهم‌نامه باعث کاهش سوءاستفاده‌ها، جلوگیری از فساد و افزایش شفافیت می‌شود.

سبحانی‌فر افزود: رانت‌خواری زمین‌خواری، جعل اسناد و همپوشانی وظایف دیگر سازمان‌ها با سازمان امور اراضی از طریق تخصیص کد نشانی مکانی یا ژئوکدها در سامانه جی‌نف کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این ژئوکدها باعث کاهش تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی می‌شود و دستگاه‌های صادرکننده مجوز می‌توانند برای تشخیص دقیق کاربری زمین موردنظر از آن استفاده کنند.

سبحانی‌فر گفت: این سامانه باعث رصد هوشمند کالا می‌شود و در جلوگیری از قاچاق و احتکار بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی نیز در این سامانه کدگذاری می‌شود و کنترل و نظارت بر آن افزایش می‌یابد و با بهره‌گیری از آن می‌توان از قاچاق و احتکار محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.