حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4488 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرورت افزایش ظرفیت کارخانه‌های قند خوزستان برای کشت پاییزه چغندرقند
14 مرداد 1402 - 16:19
شناسه : 18023
3
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر افزایش و توسعه ظرفیت صنعتی کارخانه قند استان خوزستان در راستای گسترش کشت پاییزه چغندرقند و دستیابی به خودکفایی شکر تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از پروژه دومنظوره شدن واحد نیشکری کشت و صنعت نیشکری کارون گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی معاونت امور زراعت، تغییر الگوی زمانی کشت از بهاره به پاییزه در تولید محصولات زراعی مانند چغندرقند است و در این راستا ظرفیت‌های صنعتی کارخانه‌های قند در استان خوزستان باید افزایش یابد.
وی افزود: گسترش کشت پاییزه محصولات زراعی و پایداری در تولید با بهره‌گیری از آب سبز ، مدیریت منابع آبی و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را محقق می‌سازد. مهاجر دستیابی به امنیت غذایی و حفظ پایداری تولید را یکی از اهداف مهم و از سیاست‌های کلان بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده در مناطق پر پتانسیل مانند استان خوزستان، تولید چغندرقند پاییزه در کشور توسعه پیدا کند تا به تبع آن در تولید شکر کشور نیزخودکفا شویم.
وی افزود: بیش از ۶۰ هزارهکتار پتانسیل کشت چغندرقند پاییزه در استان خوزستان وجود دارد، اما از آنجایی که در این استان ظرفیت صنعتی متناسب وجود ندارد، از این رو ضرورت دارد نسبت به افزایش و توسعه ظرفیت صنعتی و کارخانه‌های قند اقدام شود.
بنابراین گزارش، هدف از اجرای پروژه دومنظوره شدن واحد نیشکری، تبدیل واحد تک منظوره نیشکری کارون به واحد دومنظوره نیشکری و چغندری و افزایش ظرفیت جدید فرآوری چغندرقند و تولید شکر است.
معاون امور زراعت در سفر به استان خوزستان همچنین از کارخانه قند ۱۰ هزارتنی جدیدالتاسیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در منطقه شمال خوزستان نیز بازدید کرد.
بر پایه این گزارش، با راه اندازی و آغاز بهره برداری از این کارخانه قند، ظرفیت جدید تحویل چغندرقند در استان خوزستان افزایش خواهد یافت و این موضوع علاوه بر توسعه کشت در سطح استان، موجب کاهش هزینه حمل و نقل چغندرقند به سایر استان‌ها و مقرون به صرفه‌تر شدن کشت و تولید چغندرقند پاییزه می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.