حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4486 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
عبور موفقیت‌آمیز از پیچ فنی تولید نهال
11 آذر 1402 - 16:02
شناسه : 19761
3
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد: این طرح با تولید نزدیک به ۲۵۰ میلیون نهال با موفقیت از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین بخش آن عبور کرده و نقشه کاشت در سراسر کشور نیز تدوین شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رضا احمدی در حاشیه مراسم رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دبیرستان البرز در تهران افزود: نقشه و طرح کاشت نهال در استان‌های کشور تهیه شده و مکان‌یابی‌ها صورت گرفته ضمن آن که چالهکنی‌ها به تناسب شرایط آب و هوایی در برخی استان‌ها شروع شده است.

وی اظهار داشت: کاشت نهال نیز با مشارکت مردمی، پویشها و میکرو پویشها در برخی از استان‌ها همچون یزد، کرمان و خوزستان از مهر ماه امسال آغاز شده و امروز مراسم رسمی و نمادین کاشت یک میلیارد درخت را داشتیم.

احمدی دلیل شروع کاشت نهال در برخی از استان‌های کشور از مهر ماه را استفاده بیشتر از بارندگی‌های پاییزه در مناطق خشک عنوان کرد.

وی روند مشارکت مردمی و صاحبان صنایع از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را خوب ارزیابی و تصریح کرد: همکاری‌ها و پیشرفت طرح بیشتر از تخمین ما است و هرچقدر جلوتر می‌رویم با ظرفیتهای بیشتری برای انجام کار روبرو می‌شویم.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با اشاره به این که بخشی از کاشت نهال‌ها به زراعت چوب اختصاص دارد، گفت: طبق مطالعه و برآورد موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، ۹۲۲ هزار و ۱۹۵ هکتار از اراضی کشور مستعد زراعت چوب با روان‌آب‌ها، آب‌های نامتعارف و پساب‌ها است.

وی ادامه داد: بر این اساس، تنها بخش زراعت چوب در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، به یک میلیارد و ۱۴ میلیون اصله نهال نیاز دارد.

احمدی با بیان این که زراعت چوب توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مراقبت و نگهداری از نهال‌ها توسط مردم یا کشاورزان و مجریان طرح و از محل مسوولیتهای اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی درباره ظرفیتهای تولید و کاشت نهال در استان خوزستان گفت: پیشبینی ما در این استان تولید ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال برای یک سال و ۱۰۶ میلیون اصله نهال برای چهار سال بود، در حالی که ظرف امسال، بیش از ۸۰ میلیون نهال تولید شده است.

احمدی سطح پیشبینی برای زراعت چوب در استان خوزستان را ۲۸۹ هزار هکتار ظرف چهار سال برآورد و ابراز کرد: این سطح حداقل به ۳۲۰ میلیون اصله نهال نیاز دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار هکتار ظرفیت سواحل استان خوستان گفت: اگر این سطح از سواحل هم به طرح زراعت چوب اضافه شود، ۳۵۰ میلیون اصله نهال دیگر نیز برای کاشت در این استان نیاز خواهیم داشت که رقم کل نهال به ۷۰۰ میلیون اصله در بازه زمانی چهار سال می‌رسد.

احمدی درباره عدم تخصیص اعتبارات این طرح اذعان داشت: ما می‌خواهیم شیوه مهندسی معکوس مالی را در چارچوب این طرح آغاز کنیم به طوری که کمتر به اعتبارات دولتی بسنده کنیم و بیشتر مردم، صاحبان صنایع و مسئولیتهای اجتماعی را وارد میدان کار کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.