حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4489 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
پرداخت غرامت بیش از دریافت اعتبار
12 تیر 1402 - 10:19
شناسه : 17463
1
رئیس اداره کل دام و طیور صندوق بیمه محصولات کشاورزی از پرداخت 224 میلیارد تومانی غرامت به نسبت به دریافت 197 میلیارد تومانی اعتبار در سه سال جاری خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌‌بان امنیت  غذایی)، محمدرضا صفری اصل، بیان کرد: در سال 1400 صندوق بیمه کشاورزی 22میلیون رأس دام را بیمه کرد اما متأسفانه در سال 1401 به دلیل تفکیک خدمات و نهادها که به‌تبع آن رفع برخی الزامات بود، این مقدار به عدد هفت میلیون کاهش پیداکرده است.

به گفته وی، با توجه به شرایط محیط زیستی و حوادث طبیعی که ممکن است برای دام و طیور کشور حادث شود و خسارتی به دامداران وارد شود، برای جبران سریع خسارت دامداران، طرح بیمه فراگیر دام و طیور در راستای بند سه ماده 33 برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی کشور در سال 98 توسط جهاد کشاورزی به صندوق بیمه و سازمان‌های متولی ابلاغ شد.

رئیس اداره کل دام و طیور صندوق بیمه محصولات کشاورزی  یادآور شد: از دیگر اهداف بیمه فراگیر پوشش بیمه‌ای برای تمام دام و طیور کشور است. همچنین ازجمله اهداف آن ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه است. همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیردار که ممکن است به جامعه انسانی منتقل شود.

استقبال سالانه هفت میلیون بیمه شونده

صفری اصل بیان کرد: از زمان شروع طرح بیمه فراگیر دام و طیور ما با استقبال سالانه هفت میلیون بیمه شونده از سوی دامداران مواجه هستیم که دلیل این استقبال گسترده اجباری بودن این طرح و تسهیلاتی است که به بیمه شوندگان تعلق می‌گیرد.

وی گفت : صندوق بیمه کشاورزی به دو روش، عملیات بیمه‌گری خود را انجام می‌دهد. روش اول، نصب پلاک صندوق بیمه برای دام و طیوری که فاقد هر نوع شماره هویت گذاری باشند، در دستور کار قرار دارد. صندوق بیمه با توجه به نصب کدهای مخصوص به گوش دام، آن دام را در سامانه ثبت می‌کند و با رعایت شرایط بیمه، بیمه‌نامه را صادر می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: روش دوم، درصورتی‌که دام قبلاً توسط سازمان دیگری مانند سازمان دامپزشکی کشور یا اتحادیه دامداران و یا معاونت امور دام استان‌ها، هویت گذاری شده باشد، صندوق بیمه کشاورزی همان را قبول می‌کند و دیگر پلاک خود را به دام نصب نمی‌کند و بیمه‌نامه را صادر می‌کند.

صفری اصل توضیح داد :بیمه فراگیر دام و طیور بیش از همه برای دامداران مفید است زیرا در صورت خسارت به دامدار با پرداخت سریع غرامت توسط بیمه، دامدار همچنان در چرخه تولید باقی می‌ماند. درصورتی‌که اگر بیمه نباشد، ممکن است با خسارت وارده به او تا مدت‌ها نتواند در چرخه تولید ورود پیدا کند.

وی در آخر افزود: پرداخت غرامت به دامدار فقط منوط به وجود بیمه‌نامه است. در غیر این صورت غرامتی از صندوق بیمه کشاورزی به دامدار در زمان خسارت پرداخت نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.