اسلایدجهاد کشاورزی

تأمین بازار داخل و رونق صادرات با توسعه کشت عمودی

وزیر جهادکشاورزی کشت عمودی را مقرون به صرفه دانست و تأمین بازار داخل را با توجه به افزایش تقاضا و حضور در بازارهای هدف صادراتی را از این راه امکان‌پذیر خواند.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری در بازدید از «گلخانه برادران اردستانی» در شهرستان پیشوا استان تهران، در جمع خبرنگاران، گفت: از دو واحد تولید در پیشوا بازدید داشته‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های منابع از جمله منابع خاکی و به ویژه  منابع آبی، یکی از راهکار اصلی برای تولید محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور تولید محصولات کشاورزی در محیط گلخانه‌ای است.
به گفته وی، تولید محصولات در گلخانه‌ها و یا به عبارتی توسعه عمودی بخش کشاورزی دارای اهمیت است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اینگونه واحد‌های پیشرو برای ما مهم و دارای اهمیت هستند، یادآور شد: این واحد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و توانسته با کمترین هزینه، واحد سطح گلخانه را اجرایی کند و محصولات بسیار با کیفتیی را تولید که علاوه بر تأمین نیاز داخلی به سایر کشورها صادرات نیز داشته باشد.
وی با تأکید بر حمایت برای ایجاد  اینگونه واحد در اقلیم‌های مختلف کشور، افزود: این واحد‌های پیشرو  یکی از مسیرهای اصلی امنیت غذایی  کشورمان به شمار میرود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تأمین کود شیمیایی در کشور، گفت: در حال حاضر  در زمینه تأمین کودهای شیمیایی در کشور مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: البته از نظر استاندارد مصرف نیاز به تأمین وجود خواهد داشت، اما آنچه در سال‌های گذشته به صورت متعارف مورد استفاده قرار می‌گرفت در حال تأمین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا