اسلایدجهاد کشاورزی

هدفگذاری ۳۰ هزار شرکت دانش‌بنیان تا پایان برنامه هفتم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از تعریف بسته‌های حمایتی ویژه برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت چهاردهم خبر داد و گفت: هدفگذاری شده است تا پایان برنامه هفتم توسعه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به 30 هزار شرکت افزایش ‌یابد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین افشین در مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان گیلان و در حاشیه بازدید از مجموعه کارگاهی دانش‌بنیان فشتام رشت با اشاره به ظرفیت بسیار خوب شرکت‌های دانش‌بنیان بومی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: هم اینک ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که طبق برنامه هفتم توسعه به ۳۰ هزار شرکت خواهد رسید.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان؛ محور محرک تولید، اشتغال و اقتصاد در کشور است و دولت چهاردهم نیز برنامه ویژه‌ای برای توجه به این شرکت‌ها، پارک‌های علم و فناوری و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای رشد و توسعه دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان این که گیلان نیز نقش ویژه‌ای در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، گفت: طبق آمارهای موجود، ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان گیلان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند که باید بسترهای لازم برای بهره‌برداری از ظرفیت آن‌ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای استان گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله منابع انسانی افزود: افراد باهوش‌ و با استعداد بسیاری در استان‌های شمالی هستند و گیلان در بین نخبگان کشور سهم زیادی دارد اما از ‌پتانسیل نخبگان کمتر استفاده شده است.

افشین با بیان این که بسته‌های حمایتی خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است، گفت: دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به تولید و اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، چراکه این شرکت‌ها می‌توانند در رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار موثر باشند.

گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از ۶۲۰ شرکت دانش‌بنیان (حدود ۷ درصد) در حوزه کشاورزی فعال است که نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور سهم اندکی است، برای تحول در بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی پایدار باید سهم شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی براساس برنامه هفتم توسعه در دولت چهاردهم افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا