اسلایدتعاون روستایی

عزم جدی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مستندسازی املاک دولتی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سیدعابدین موسوی، مدیر حقوقی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به تکلیف قانونگذار در ضوابط اجرایی قانون بودجه، آیین‌نامه مستندسازی املاک و شیوه‌نامه مستندسازی اموال غیر منقول در تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد تک برگی برای املاک، گفت: مستندسازی و صدور اسناد مالکیت گامی ارزشمند در راستای دفاع از بیت‌المال محسوب می‌شود و یکی از راه‌های حفاظت و صیانت از املاک دولت است که این سازمان در سال‌جاری با عزم جدی بدنبال تحقق این امر می‌باشد که در این زمینه اقدامات مثبتی انجام شده است.
مهندس موسوی افزود: ازجمله این اقدامات تشکیل کمیته مستندسازی املاک در سازمان مرکزی به ریاست معاون توسعه و مدیریت منابع، تشکیل کمیته مستندسازی املاک در استان‌ها، ابلاغ دستورالعمل اجرایی مستندسازی اموال غیر منقول سازمان مصوب هیأت مدیره، احصا و دسته‌بندی و بروزرسانی آمار املاک با سند و بدون سند عنوان کرد.
وی با تأکید بر ثبت کلیه املاک در سامانه سادا و پیگیری جدی جهت تأمین هزینه‌های مستندسازی، یادآور شد: برگزاری جلسات متعدد با اقتصاد و دارایی، ادارات کل ثبت اسنادواملاک، بنیاد مسکن و… تشکیل پرونده مستندسازی برای املاک، پیگیری حقوقی املاک تصرفی و برگزاری دوره آموزشی مستندسازی املاک نیز در دستور کار است.
وی از مدیران استان‌ها خواست به منظور پیگیری امور مرتبط با مستندسازی و صدور اسناد مالکیت نسبت به تعیین رابطین حقوقی برای ادارات تابعه در سطح استان، تعامل با ادارات ثبت، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل و استمرار کارگروه‌هایی به منظور سرعت بخشی به این فرایند برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
مهندس موسوی گفت: درسال گذشته بیش از ۷۰ فقره سند تک برگ برای املاک سازمان اخذ شده است.
وی افزود: در جهت ارتقاء توان علمی و مهارتی کارشناسان حقوقی دراین زمینه دوره آموزشی قوانین مقررات مستندسازی املاک نیز برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا