اسلایدبانک کشاورزییادداشت ویژه

عملکرد درخشان بانک کشاورزی در پرداخت به موقع بهای خرید تضمینی گندم

می‌توان اذعان نمود که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات مالی بانکی در بخش کشاورزی و کشور، پرداخت بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب خرید تضمینی است که همواره بسیار دشوار بوده و بار بسیار سنگینی را بردوش دولت و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در اجرای این مهم قرار می‌دهد. در طول سالیان اخیر همواره پرداخت مطالبات گندمکاران در سراسر کشور با انواع مشکلات و تأخیر در پرداخت این مطالبات همراه بوده که معمولاً موجبات اعتراض کشاورزان را فرام می‌کرده است.

این در حالی است که بانک کشاورزی در سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق و تأمین مستمر منابع اعتباری خود و با بسیج تمامی امکانات داخلی و حتی تسهیلات بین بانکی موفق شد تا در سال جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۱۸۸ هزار تن گندم به ارزش ۸۲۹ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری کرده و تا روز ۲۶ مهرماه کل مطالبات گندمکاران در سراسر کشور را پرداخت نماید.

البته شایان ذکر است که با هدف حمایت از تولید گندم به عنوان غله استراتژیک کشور و در راستای طرح امنیت غذایی که در اولویت اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در سال جاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران از محل منابع داخلی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا