آب و خاکاسلایدجهاد کشاورزی

۱۸ راهبرد و ۲۲ اقدام ملی حوزه آب و کشاورزی در سند بالادستی طی بازه زمانی مشخص

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، صفدر نیازی در اختتامیه برگزاری دوره آموزشی «توسعه و بهبود منابع آب» در سطح مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان‌ها در کرج با تأکید بر کمبود منابع آبی، خواستار توجه بیشتر به حوزه آب و خاک و تخصیص اعتبارات ویژه برای حل معضل کم‌آبی شد.
وی با اشاره به سند بالادستی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سند بالادستی ۱۸ راهبرد و ۲۲۱ اقدام ملی برای بخش کشاورزی و بخصوص حوزه آب در نظر گرفته شده است که براساس سازوکارهای اجرایی تعریف شده در سند مذکور، افزایش بهره‌وری، افزایش ماده آلی خاک کشاورزی، کاهش مصرف آب، توسعه دو برابری سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش تولید محصولات کشاورزی باید طی بازه زمانی مشخص (سال ۱۴۱۱) انجام پذیرد.
وی از مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان‌ها خواست میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و عملیات اجرایی استانی را احصا و ارسال کنند تا در خصوص تامین اعتبارات، اقدامات لازم انجام پذیرد.
وی با اشاره به نشست با وزیر نیرو در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد در این دیدار در خصوص چالش‌های موجود با وزارت نیرو بخصوص تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی تصمیم‌گیری‌های جدی صورت گیرد.
نیازی با اشاره به مکان محور کردن پروژه‌های آب و خاک در سطح کشور، از مدیران آب و خاک استان‌ها خواست در این زمینه جدیت بیشتری اعمال کنند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آب و خاک در کشور از روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران آب و خاک سراسر کشور خواست تا با برپایی نشست با برنامه و بودجه و استانداری در خصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کنند.
گفتنی است؛ در این دوره آموزشی دو روزه مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، کردستان، کهکیلویه وبویراحمد، گلستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا