آب و خاکاسلایدجهاد کشاورزی

تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، صفدر نیازی شهرکی در نشست و بحث و تبادل نظر با روسای سازمان جهاد کشاورزی و مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی شش استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کردستان و کرمانشاه‏ در محل معاونت آب و خاک در کرج، در خصوص تسریع در تکمیل و ابعاد مختلف این طرح گفت: یک میلیارد دلار منابع اعتباری از سوی صندوق توسعه ملی برای تکمیل این طرح توسط وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو تأمین شده است.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اتمام و تکمیل این کلان‌پروژه این دو وزارتخانه موظف شدند مطابق با برنامه عملیاتی مشترک، طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور را به بهره‌برداری کامل برسانند.

نیازی افزود: بهره‌برداری کامل از این طرح علاوه بر افزایش تولید محصولات کشاورزی، مهاجرت معکوس و بکارگیری نیروهای بومی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: براساس جدول زمان‌بندی شده هر استان موظف است تا عملیات اجرایی طرح را آغاز و به اتمام برساند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات فاز اول این طرح مبنی بر عدم تخصیص آب از سوی وزارت نیرو گفت: امیدوار هستیم همکاران وزارت نیرو با تخصیص به موقع آب، موجب بهره‌برداری در زمان تعیین شده این مگاپروژه را فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بعضی استان‌ها زمان کافی برای فراهم آوردن شرایط و امکانات برای تکمیل طرح وجود دارد ولی برخی استان‌ها به دلیل نبود زمان کافی، باید برای اجرای این طرح سریعا دست به کار شوند.

جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده تاکنون و نیز برنامه زمان‌بندی برای تکمیل و اتمام پروژه را ارائه کرد.

رضا عظیمی مجری سابق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور نیز ضمن استقبال از واگذاری اختیارات به استان‌ها برای اجرا و تکمیل این پروژه، اقدامات انجام شده در طول تصدی مسوولیت مجری طرح را برشمرد و برای واگذاری اسناد و مستندات پروژه اعلام آمادگی کرد.

در این نشست روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌های یاد شده ضمن ارائه گزارش، به مشکلات و موانع در زمینه اجرای طرح اشاره کردند.

گفتنی است؛ براساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی از تاریخ ۸ آبان ماه سال‌جاری، روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام ، کردستان و کرمانشاه به عنوان مجری استانی طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور منصوب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا