اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

آمادگی واگذاری ۶۴ هزار هکتار اراضی برای پرورش میگو

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، پتروس گودرزی بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی که برای پرورش میگو مساعد هستند در کشور شناسایی‌شده‌اند. از این میزان حدود ۹۰ هزار هکتار مطالعه شده و ۶۴ هزار هکتار برای واگذاری آماده‌سازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار هکتار زمین زیر کشت میگو داریم و قرار است در افق برنامه هفتم این عدد به ۴۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند. در این صورت با میانگین تناژ تولید چهار تن در واحد سطح، به ۱۶۰ هزار تن تولید هدف‌گذاری شده در سال دست پیدا خواهیم کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در پنج استان خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در جنوب و استان گلستان در شمال کشور که برای پرورش میگو در نظر گرفته‌شده‌اند فرصت‌های خوبی وجود دارد و تأسیسات لازم شامل کانال‌های آب‌رسان و… آماده‌شده و در قالب مزارع ۲۰ هکتاری و ۴۰ هکتاری آماده واگذاری هستند.

افزایش ۵۳ درصدی آبزی‌پروری در افق برنامه هفتم توسعه

معاون برنامه‌ریزی دفتر برنامه‌وبودجه سازمان شیلات ایران گفت: درزمینهٔ پرورش سایر آبزیان نیز روند رو به رشدی داریم به طوری که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید ما مجموعاً یک‌میلیون و ۳۵۲ هزار تن بوده است که از این میزان حدود ۷۵۱ هزار تن از طریق صید و صیادی و ۶۰۱ هزار تن از طریق آبزی‌پروری محقق شده است.

وی افزود: از زمان برنامه چهارم توسعه گسترش آبزی‌پروری و مدیریت تلاش صیادی باهدف حفاظت و پایداری منابع آبزی در دریاها بیشتر موردتوجه سازمان شیلات ایران قرار می‌گیرد.

گودرزی بیان کرد: در افق برنامه هفتم پیش‌بینی ‌شده است که تولید ما از طریق آبزی‌پروری به ۹۵۰ هزار تن و از طریق صید و صیادی به ۸۵۰ هزار تن برسد. به‌این‌ترتیب میزان تولید آبزی‌پروری نسبت به صید و صیادی پیشی خواهد گرفت و نسبت آن از ۴۵ درصد به ۵۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا